images_phocagallery_1435_KAUNO_AUT_STOT_pav_1435_KAUNO AUT STOT_tit

STOTIS ATSISAKO FASADO//AUTOBUSAI KRAUSTYSIS Į ŪKINĮ PREKYBCENTRIO KIEMĄ

Kaunas iki šiol mėgaujasi savo tarpukariniu periodu ir dažnai mėgsta bent trumpam pasiversti kokia nors „sostine“, tuo tarsi pabrėždamas savo unikalumą ir lyderio vaidmenį valstybėje. Atrodo, kad neseniai praslinkus „krepšinio sostinės“ saldumui, Kaunas jau skuba apsirengti kitos „sostinės“ marškinėliais. Spėju, kad šįkart tai bus „užmaskuota sostinė“.

Atrodo, kad naujosios iniciatyvos agentai nutarė visa, kas reprezentuoja Kauną, kaip miestą, paslėpti nuo bereikalingų akių ir taip neleisti nekontroliuojamai miestą atpažinti, suprasti, įsimylėti ar užmegzti dar kokį nors įtartiną ryšį.

Matyt, laikantis neįmantrių, laiko patikrintų instrukcijų, pirmiausia nutarta „užmaskuoti“ Kauno tarpmiestinę autobusų stotį. Padaryti stotį nematoma miestovaizdyje, savarankiškai nerandamą ir neturinčią jokių „miesto vartų“ bruožų. Galų gale, „užmaskuoti“ ir įkyrią istorinę sąsają su pirmąja šalyje tarpmiestinių autobusų stotimi, pastatyta Vytauto prospekte Susisiekimo ministerijos Kelių valdybos dar 1936-ųjų vasarą.

Nūnai Kauno tarpmiestinių autobusų stotį administruojanti bendrovė „Kautra“ ėmėsi detaliojo plano, kuriuo siekiama iš esmės pertvarkyti stoties teritoriją, suteikiant „fasadinį“ sklypo ruožą prekybcentriui, o „užpakalinį“ – pačiai autobusų stočiai. Pagal bendrovės „Projektų vystymo grupė“ (PV M.Jurėnaitė) detalųjį planą, maždaug pusėje stoties sklypo palei Vytauto prospektą bus statomas prekybos centras, o autobusų stotis turėtų sutilpti jo ūkinėje zonoje, užnugaryje, palei Bažnyčios gatvelę.

Portalo PILOTAS.LT duomenimis, kontraversiškas „užmaskuotos sostinės“ projektas nebuvo apsunkintas kokiais nors architektūriniais priešprojektiniais pasiūlymais ar juo labiau, variantiniu projektavimu. Tačiau tai nė kiek nesutrukdė neįvardintiems architektams po „Projektų vystymo grupės“ skėčiu susilaukti palaiminimo savivaldybės Urbanistikos skyriuje bei kitose tarnybose. Kol kas „užmaskuotos“ stoties projektas nesulaukė tik KPD (Kultūros paveldo departamentas) Kauno teritorinio padalinio suderinimo ir, anot šaltinio, grįžo į projektuotojų biurą „pasitaisyti“.
Kauno architektūros žinovas Rimvydas Palys sakė portalui PILOTAS.LT, kad „tokiu autobusų stoties detaliuoju planu Kaunas devalvuojams iki Prienų lygio“. Anot architekto, „stoties detalus planas sudarytas neturint jokios aiškios vizijos, kaip turėtų atrodyti rimta miesto autobusų stotis. Keleiviui atvažiavus į Kauną, išlipti beveik centre ir pajusti didmiesčio pulsą – yra be galo svarbu. Pirmasis keleivio įspūdis, miesto savasties gurkšnis – yra visai ne tas pats, kaip išsilaipinimas užpakaliniame prekybcentrio kieme.“

Apmaudžiausia, anot R.Palio, kad vyksta „tipiškas Kaunui fragmentiškas projektavimas – architektė (?), atnešusi į KPD derinti stoties detalųjį planą, atrodė, kaip iš medžio iškritusi. Ji net negirdėjo, kad Kauno autobusų stoties vizijos buvo sukurtos 1978-aisiais (arch. A.Alekna, G.Telksnys, L.Vaitys) ir 1994-aisiais (arch. A.Karalius, V.Merkevičius). Abejose buvo vertinama esanti erdvė, ryšys su Vytauto prospektu bei Žaliakalnio šlaitais ir net įspūdingais Kauno radijo stoties bokštais.“

Architektas R.Palys kritikuoja ir tiesmuką KPD reikalavimą „atstatyti“ Vytauto pr. perimetrinį užstatymą. „Nors iš principo perimetrinis užstatymas ir yra vertingoji istorinio urbanizmo sąvybė, tačiau ne vienintelė. Stoties erdvė ir žvilgsnis į Žaliakalnio šlaitus, ko gero, yra didesnė vertybė. Juk Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.

Deja, romantiška architektūrinė poetika ir miesto sąvasties paieškos dažniausiai nėra investicinių planų sudėtyje, todėl portalas PILOTAS.LT nepažada, kad galės parengti reportažą apie Kauno tarpmiestinės autobusų stoties pertvarkymo architektūrinį konkursą arba bent jau projekto variantų svarstymą Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje. Užtat pažada, kad akylai seks „užmaskuotos sostinės“ manevrus ir informuos apie tai gerbskaitytoją.

Komentarai

  1. Na, kad dabartinė autobusų stotis, nors ir tarpukario laikų, bet atrodo kaip įterpta vietoj kokio sugriauto pastato. Tiesiog nesižiūri, nes į gatvę šiaip ar taip atsukti kioskeliai, išvažiavimas jungiasi su nugarine puse. Tad abejonė nekyla – ją reikia iš esmės rekonstruoti.

    Dėl matomumo, pvz Londone „Victoria coach station“ apskritai pastato viduje ir nežinodamas gali praeit pro šalį.

    Na ir šiaip visą tą dabartinę aikštę esančią be koncepcijos reikia sutvarkyt, pastatyt užnugarį, ir tegul bus atgręžta ne į siaurą Vytauto g., kur tik mikriukai telpa, bet į kitą g. kur autobusai išvažiuoja iš stoties.

  2. „KITAM“
    Matau, tamstai, labai niežti gauti atsakymą į neva esminį klausimą.
    Mano su V.Merkevičiumi perengto projekto (1994) tikslas buvo nebrangiai sutvarkyti stoties erdvę ir jos chaotišką užstatymą įvairiais paviljonėliais. Pasiūlėme paprastą, lengvą „U“ formos stoginės konstrukciją ant pilonų, kuriuose turėjo įsikurti įvairūs nedideli šopai.
    Projektas Archtarybos buvo atmestas, nes šiek tiek užstojo šlaitus ir buvo per kuklus „vartams į Europą“. Ir viskas…
    Greičiausiai, R.Palys jį prisimindamas turėjo omeny, kad mieste daroma daug projektų, kuriuose yra įvairaus lygio idėjų ir dažnai vertingų pasiūlymų. Deja, savivaldybėje nerasi „bibliotekos“, kurioje galėtum susipažinti su įvairiu laiku darytais pasiūlymais konkrečiai vietai.
    Tiek to detektyvo ir būta, kolega.

  3. ir kaip kažkokia mergaičiukė („architektė“ ?!?) galėjo nežinoti įspūdingų pasiūlymų ir pasiūlymų korektūrų variacijų tema stotis-šlaitas-kaunas-sostinė, kuriuos rengė pats korifėjus, pats Audrys?

  4. pagritinas atvirumas ir dzentelmeniska laikysena. tik nemanau, kad tie komentuotojai su anoniminemis kaukemis tai ivertins. abejoju ar jie iesko tiesos. greiciau, tiesiog bandoma apjuodinti zmones, kurie daro tai.

  5. ATSAKAU KAI KURIEMS KOMENTATORIAMS:
    „Andrius R“
    gal prekybos centras kartu su autobusų stotimi kaip vienas organizmas
    ir būtų visai neblogai, jei dar atsivertų dalis šlaitų, tačiau tame
    detaliajame plane apie tokią jungtį VISAI NEKALBAMA.
    Ten tiesmukiškai nubrėžta dėžė palei Vytauto prospektą nuo krašto iki
    krašto ir taškas.O stotis užpakaliniame kieme.Tai keleivis, išlipęs iš
    viešojo transporto turėtų su lagaminais kinkuoti visa bažnyčios gatve,
    klausinėdamas vietos gyventojų, kur yra ta garsioji stotis.Be to ir
    plėtros perspektyvų nenumatyta.Visas tas bėdas ir turiu galvoje, todėl
    reikėtų atsakingai apsvarstyti KAUETE.

    „Taigi“
    „Kordonjeras“ (palygink: interjeras).Čia turima omenyje žodis
    kordon’as, bet ne kiemas „Cour“, apie kurį minėjote.

    „Grisas“
    Paties tonas labai įžeidinėjantis, nemandagus.Vadini mane bailiu,
    liepi man „išlįsti“. Aš atvirai diskutuoju, o pats bailiai slepiesi už
    slapyvardžio.Sukaupk drąsą,
    prisistatyk ir diskutuosime atvirai kaip tikri džentelmenai. Rusų
    forumuose vyrauja aukšta bendravimo kultūra, turtingi
    išsireiškimai.Čia mums,lietuviams, yra iš ko pasimokyti.

    „Kovno“
    Nenorite, kad matytųsi autobusai? Kodėl? Tada aerouoste neturėtų
    matytis lėktuvai, o prieplaukose laivai.Tai kaip tik gražu ir
    atpažįstama, informatyvu.Žmogus,atėjęs prie upės ir pamatęs
    prišvartuotus
    laivus iš karto supranta , kad čia prieplauka, bet ne sendaikčių
    turgus ir t.t.Juk ne vien daugiabučiai ir maksimos kuria miestovaizdį.

    „įdomu“
    Sakote – vakaruose daug stočių su prekybos centrais.Sutinku.Betgi
    detaliame plane apie tokią jungtį net nekalbama.
    Juokiatės, kad iš“ bet kurios gatvės nematysime šlaitų“. Bet šlaitai
    yra viena iš Kauno savasčių. Kur ir kiek jos rodyti ir kur užstatyti
    reikia diskutuoti atskirai.O tos diskusijos čia ir nebuvo.

    „girininkas“
    Neteisingai, stotį detaliajame plane nenorima apjungti su prekybos
    centru.Čia ir blogumas.

    „Pavydas“
    Negi bet kokia kritinė pastaba yra pavydas.Anaiptol.Tada nebūtų žiuri
    komisijų, vertinimų, menotyros ir t.t.
    Daugelyje urbanistinių-paveldosauginių veiksmų Kaune jau pasiektas
    dugnas.Vien užtenka pažiūrėti kas liko iš Metropolio didybės… Mūsų
    mentalitetas…Jei atsiranda žmonių, kuriems yra ne tas pats kas
    vyksta
    Kaune, tai jiems tik ačiū.Prie tokių priskirčiau Audrį Karalių.. Tuo
    tarpu dauguma kiūto savo kiautuose.Patogi pozicija- visiems geras,
    tyliu, nesikišu ir valdininkams lengviau.Taip lengviau suderinti
    projektus. Darau, ką
    noriu ir kitiems nekliudau… Bet ar tai pilietiška?

    ‘Karaliau, Karaliau“
    Juokiatės, kad „identiteto ieškoma praeityje“, tai ir senamiestis,
    prieškario modernizmas, funikulieriai, botanikos sodas ir t.t. irgi
    yra praeitis. Tai visa šita siūlote išbraukti iš identiteto sąvokos.
    O detaliajame plane kaip tik ir „atsuktas užpakalis“ stočiai.


    Pagarbiai
    architektas
    doc. Jurgis Rimvydas Palys
    Namų te. 8 37 778928
    Mob. te. 8 687 36325

  6. O dabar geriau, kai atvykus į stotį DOMINUOJA degtinės fabrikas – lietuviško identiteto simbolis:) Be abejo, turėtų ir stoties „nuoroda“ matytis aiškiai, bet ne patys autobusai. Tai tegu būna tas prekybcentris, kas cia blogo ?

  7. Pritariu Palio pozicijai. Nera gerai ir nenormalu, kai viskas beatodairiskai modernizuojama ir komercializuojama „gyventoju labui ir patogumui“. Kaunas nera tuscia vieta ir nereikia vaidinti geradariu, kai vienintelis tikslas yra biznis.
    Apskritai, jeigu ne tokie zmones, kaip Palys, Kaune architekturinis chuliganizmas ir biurokratu siautejimas butu dar baisesnis.

  8. Paly, ko tyli, baily? Pasiaiskink! Dulkinai mus 4 metus savo marazminiais plepalais apie mistini Kauno identiteta, o dabar riaugeji cia del kazkokios skyles uzstatymo. Atsipeikek, Islisk is garazo, nykus baily Paly.

  9. Nera jokio projekto, kiek as zinau, tik sklypo detalus planas, kuriuo bandoma prastumti maksimalius uzstatymo rodiklius Vytauto pr. zonoje. Apie kokia Kauno savasti jus cia svaigstate? Kauno savastis – maksimaliai uzkalti babkiu is kvadratinio metro.

  10. tai gal parodykit ta zymuji projekta, kuris cia visus staiga imtu ir itikintu, uzuot pyle pamazgas ant pelnytos kritikos.

  11. N.P.: labai pritariu: „Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
    užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.“

  12. ..ispudingi radijo stoties bokstai ..Karaliau Karaliau ..kodel mes visad identiteto ir vertybiu ieskom praeityje ..kapstomes po pelenus ir kazko ieskom ..tik nelipkit i mano pelenus!!! ..gal kazka rasiu! ..atsimerkim ir pasitrinkim akis ..atvaziuoju i Kauna islipu autobusu stoty ir matau nutriususia gamykla, kuri velniskai vertinga ..zaliakalnio bruzgynus kuriems tetruksta uzraso HOLYWOOD, ir du puikius eifelio bokstus, kurie nenustebciau tuoj bus įtraukti į paveldą ir jų vizualinės apsaugos zona sieks net savanorių prospektą (o gal jau įtraukti?) ..tikrai nekintamos vertybės su „Sostinės“ veidu. Ir visgi gal geriau identiteto ieskoti toje stotyje kuri atsiras , o ne toje kuri yra ..jei ponas Karalius siek tiek idemiau butu sekes projektavimo eiga ir issinagrinejes pasiulymus butu pastebejes, kad projektuotojai nesiulo atsukti uzpakalio stociai ir projektas visiskai neslaptas ..tiesiog Niekas asmeniskai nepasikonsultavo su 1994-uju vizijos autoriumi arne?

  13. Įdomūs architektai žmonės, bent kitose profesijose garbės kodeksas egzistuoja, o čia ant kolegų gali pylti ką nori. Išvada čia aš -Audrys viską Kaune žinau ir už visus galiu nuspręsti kas ir kaip bus statoma . O čia kažkokia tai ,beje manau kolegė, paruošė. Tai bent „mergaičiokė“ slapta, niekam nežinant parengė detalų planą, jokiame laikraštyje apie tai nepranešė, sąlygas gavo , viešąjį svarstymą prastūmė ir visą tai slapčia. Tai bent gabumai. Teks samdytis detaliuosius rengti.
    Blogai kaip pavydas mus valdo.

  14. tai, kad stoti norima apjungti su prekybos centru, is esmes neturetu gasdinti. tokiu „duetu“ pasaulio miestuose teko matyti ne viena. taciau toki darini galima padaryti ne tik patogu ir elegantiska, atskleidzianti ir tuos kauno slaitus, kurie man visuomet daro ispudi, cia lankantis, bet ir brutalu. straipsnyje, kaip suprantu, ir nerimaujama del pastarojo rezultato, nes viskas vyksta slaptai. be to, kazkodel neisnaudojamas kauno architekturinis potencialas. noretusi, zinoma, tokio rezultato, kaip kauno oro uostas. miestas ir ypac si senovine vieta, yra verti to.

  15. tai, kad tikriausiai is cia diskutuojanciu tikriausiai senai kas autobusu is Kauno stoties tevaziavo. Kita vertus, sios dienos ypac aktualios populistiniams paverkslenimams del kitu geroves – neleisim skriaust „varguoliu“. Tada pravartu prisimint ir pirmyksciu istoriju apie pirmuosius respublikos autoparkus – suprask jei jau ir tai prarasim, tai visiskai nieko mums nera svento. Na nebent galetu situacija pataisyti kas? Taigi buvo juk padaryti siulymai ta tema ir autoriai buvo solidus ( na gerai, gal ir nevisi :), o cia gi mergeles bando architektura maisyti. Zinokit, mes jus stebesime! O kad vakaruose labai daug stociu kartu su prekybos centrais, tai faktas. Ir niekas neverkia, kad autobusu pravaziuojant nesimato – tam paciam issvajotam Taline taip pat. Taip, sovietmeciu stotys turejo buti reprezentacines ir rodyti kaip tarybu liaudies gerove rupinamasi – geriausia pasaulyje musu susisiekimo sistema-vaziuok kur nori , mes tavimi rupinames. Na neginu as sio detalaus – nemaciau as jo ir nezinau kas ir kaip, bet argumentai, kad is bet kurios gatves nematysim slaitu ir pliko lauko, tai juk juokingi – tam ir gatves, kad jas uzstatytumem. Dabar gi, kai nera „Merkurijaus“ tai super vaizdas is Laisves atsiveria, gal mitingeli koki surenkim, kad ten nieko nestatytu? O tas teviskas „rupinimasis“ tautos paveldo zenklais …. Rimai, esu tikras, kad absoliuti dauguma atvykstanciu dziaugtusi, kad stotis butu „Akropolyje“, kur svaru ir silta. Nori ar nenori, kol kas tai pagrindinis objektas kuris Kauna reprezentuoja kaip „didmiesti“. Kitur aplamai panaikino stotis – ne, ne pas mus, tikruose didmiesciuose. Tiesiog tarpmiestiniai autobusai stoja daugelyje vietu mieste ir surenka vykstanciuosius ivairiose vietose – taip visiems patogiau. Na bet mums tai nepriimtina – pradings musu savastis delto, kas gi tada is musu liks? be autobusu, be laidiniu telefonu, be radijo tasku, be tikrosios musu didmiescio Kauno dvasios….. Liudna.

  16. vsa beda, kad kazkas kazka slaptai paisalioja, valdininkeliai slapta aprobuoja, o niekas nera net mates tu projektu. kodel pojektas nepristatomas ziniasklaidoje? kodel jo nesvarste KAUETAS? kaip griaustinis is giedro dangaus. kas cia per afera dar viena?

  17. Pasi taisa taisau:
    … nei erdvės žvilgsniui (o ne žvilgniui)


  18. Prekybcentriai tenkina nesibaigiančius saviegoistų žydkalėdinius akcijinius poreikius. Apart poreikių lūžtančių daiktų pasaulyje, taryt daugiau nepaliekama nieko – nei erdvės žvilgniui, nei erdvės.
    Vadinasi, erdvė yra brangiausia, negerbiamieji prie sandėlių daugiabučių gyventojai.

    CHA

  19. jei uzstatys ta visa tarp isilgai prospekto, tai as nepritariu. man visai fain ta atidaryta erdve i prospekta. prekybcentri galima po zeme pakist. arba pusiau po zeme. o autobusai gali buti mazdaug 2m altitudeje. visaip galima, jei su galva dirbant.

  20. Gal ir pražiopsojau, bet tekste nemačiau žodžio Maxima. Jei kai kam prekybos centro ir stoties junginio suvokimas baigiasi ties Vilniaus IKI, tuomet diskusija neįmanoma.

  21. uzsisvajojote p.Andriau R. durkite pirstu bent i viena MAXIMA , kurioje noretumete praleisti laisvalaiki ir paziopsoti kavineje pro langaaa a ? i Zaliakalnio slaitus, autobusus, pauostyti slapimo kvepalu, pasigrozeti cigonelem ar bomziukais kaip antai Vilniaus stoties ‘IKI’.
    nepateisinu 3 kioskeliu, bet yra ir kitokios paskirties pasatatu ar jums yra tik ‘akropolis’, ‘nekropolis’ ir toliau tik architekturinio rastingumo nuopolis..

  22. „… įvairūs įtraukimai, KORDONJERAI Putvinskio g. prieš Menininkų…“ šiaip tai „cour d’honneur“ – „garbės kiemas“ (pranc.) bent jau „kurdoneru“ lietuviškai tariant galėtų būt…

  23. Nematau visiškai problemos. Problemą matysiu jei prekybos centro projektas bus blogas. Jei gerbiamas Palys prisimintų kaip autobusų stotys atrodo didesniuose miestuose, tai galbūt galėtų argumentus dėlioti kitaip. Šiuo metu autobusų/traukinių stotys ir yra prekybos centrai į kuriuos atvažiavę keleiviai pajaučia miesto ritmą. Būtų visai smagu turėti toje vietoje prekybos centrą integruotą su stotimi, kuriame būtų kavinė su vaizdu į pačią stotį ir tuos visų sudievinamus Žaliakalnio šlaitus. Nesunkiai įsivaizduoju nuostabų projektą. Tuščia vieta ir tie trys kioskeliai prie stoties nėra „didmiesčio pulsas“ gerbiamieji.

  24. del emigrantu gerbiamieji zasinaij , niekas nepalieka namu jei ten yra gerai . paieskokit kaltu . ir neputokit ant tu kurie vaziuoja is namu .

  25. kudel jus uzsipuolet architekte , kitos bufetininkes uz pinigus netokius dalykus przidentams daro …

  26. ne „uzmaskuota sostine“, o „emigrantu sostine“

  27. Kai Kaunas ima skelbtis, kad investuos i savo ivaizdi, kad pritrauktu daugiau atvykstanciu, as visa laik pagalvoju, stoti susitvarkytu pirmiausiai. Bet kai ta stoti nutaria uzleisti kokiai nors Maximai, tai ir joks ivaizdis nebepades. Nuprotejes miestas ir tiek.

Susije straipsniai

Didžiosios kapinės

IŠSAUGOTI ATEITIES KARTOMS: Didžiųjų kapinių idėjų konkursas Rygoje

2024 vasario 7Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos miestas neseniai paskelbė istorinių kapinių išsaugojimo tarptautinį architektūros idėjų konkursą. Rengėjai tikisi projektinių idėjų, kaip pagarbiai išsaugoti ateities kartoms Didžiųjų kapinių palaidojimus, jų kultūrines-istorines ir

Mėlynasis skydas

MĖLYNOJO SKYDO GARANTIJOS: Kultūros paminklus žymės pagal Hagos konvenciją

2024 sausio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos kultūros paminklai bus pažymėti „Mėlynojo skydo“ (Blue Shield) ženklu. Tai UNESCO kultūros vertybių apsaugos ginkluoto konflikto metu konvencijoje, kuri dar žinoma kaip Hagos konvencija,

Vilniaus oro uostas

LIETUVOS ORO UOSTAI KYLA: Parengtas ambicingas 30 metų plėtros planas

2024 sausio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Plėtros projektus aktyviai įgyvendinantys Lietuvos oro uostai pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Tris oro uostus Lietuvoje valdanti bendrovė

Atlantas

ISTORINIAI PASTATAI ATRODYS GERIAU: Vilnius paleidžia atnaujintą tvarkymo paramos programą

2024 sausio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus senamiesčio atnaujinimo agentūra jau priima gyventojų prašymus finansuoti kultūriškai vertingų pastatų išorės tvarkymą. Nuo šiol į dalinį finansavimą gali pretenduoti ne tik Senamiestyje, bet

ssva

IEŠKOMI URBANISTIKOS ASAI: Mindaugas Pakalnis buria kompetentingą urbanistų komandą

2023 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) ieško urbanistikos asų. Urbanistikos specialistų laukiama neseniai įkurtame specialiame Urbanistikos padalinyje, kuriam vadovauja buvęs Vilniaus vyr. architektas Mindaugas Pakalnis. „Augančio

GIS

TARPTAUTINĖ GIS DIENA: Geodizainas tampa dabartinių miestų metodu

2023 lapkričio 15Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien neįsivaizduojame gyvenimo be skaitmeninių žemėlapių, kurių pagalba galime rasti mums reikalingą maršrutą, konkrečią vietą ir kitaip orientuotis aplinkoje bet kurioje pasaulio vietoje. Jų sudarymui

Mindaugas Pakalnis

SSVA PLANUOJA BŪSIMĄ VEIKLĄ: Teiks pagalbą miestų planavimo klausimais

2023 lapkričio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) teiks metodinę pagalbą savivaldybėms miestų planavimo klausimais. SSVA perduodamos Lietuvos bendrojo plano stebėsenos ir jo įgyvendinimo savivaldybių bendruosiuose planuose funkcijos

forum_vn_231100_e01_xxx

DAUGIAU TEISIŲ PLANUOJANT ATEITĮ: Vilniuje vyksta Urbanistikos forumas

2023 lapkričio 91 KomentarasPILOTAS.LT

Šiandien vykstančiame XVII Lietuvos urbanistiniame forume, kurį organizuoja Aplinkos ministerija, Vilniaus ir Tauragės merai, žinomi šalies architektai, urbanistai, statybininkai, nekilnojamojo turto vystytojai, mokslininkai, ekspertai, bendruomenių

paber_lt_231100_e012xxx

TĖVO STANISLOVO PALIKIMAS: Baigti tvarkyti dvasinį autoritetą menantys Paberžės statiniai

2023 lapkričio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Atokų Paberžės bažnytkaimį Kėdainių rajone labiausiai išgarsino Tėvas Stanislovas pas kurį dar sovietmečiu plūsdavo minios žmonių. Rengiant Paberžės Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčios statinių komplekso

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TVARIOS LIETUVOS VIZIJA: Vilniuje rengiamas XVII Lietuvos urbanistinis forumas

2023 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Aplinkos ministerija rengia XVII Lietuvos urbanistinį forumą „Tvarumas – tik skambus šūkis ar urbanistikos kasdienybė?“. Šių metų forume bus aptarta tvarios Lietuvos vizija, kaip ji

Kauno miesto gaisrinė

SĄRAŠAS PILDOSI: Saugomi kultūros paveldo objektai – nuo archeologijos iki tarpukario statinių

2023 lapkričio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Artimiausiu metu kultūros paminklų ir valstybės saugomų kultūros paveldo objektų sąrašą papildys nauji objektai. Jau rengiami kultūros ministro įsakymai Didžiosios Daunoravos dvaro sodybos, Libertavos dvaro

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

unit_pl_231023_e01_xxx

PRIMIRŠTAS LDK TAPATYBĖS DĖMUO: Pristatomas unitų architektūros paveldas Vilniuje

2023 spalio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) tapatybėje slypi gerokai primirštas, tačiau kadaise ypatingą vietą užėmęs Unitų bažnyčios dėmuo. Remiantis ikonografine, istorine medžiaga parodoje „SUNAIKINTAS. Unitų architektūros paveldas

pakal_po_231000_e01_xxx

BE DARBO NEUŽTRUKO: Mindaugas Pakalnis imasi naujo urbanistinio iššūkio

2023 spalio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Kiek daugiau nei prieš porą mėnesių sostinės vyriausiojo architekto postą palikęs Mindaugas Pakalnis ilgai be darbo neišbuvo. 5 metus itin karštame Vilniaus savivaldybės poste išsilaikęs ir

Paveldo DNR 2023

„PAVELDO DNR“ APDOVANOJIMAI: Prezidentūroje pagerbti pirmieji laureatai

2023 spalio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Pirmą kartą rengiamuose Valstybinės kultūros paveldo komisijos apdovanojimuose „Paveldo DNR“ įvertinti geriausiai tvarkomi kultūros paveldo objektai, labiausiai šioje srityje pasižymėję žmonės ir sėkmingiausios iniciatyvos bei

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą

mazei_pa_230900_e02_xxx

MAŽEIKIAI IR PAVELDAS: Fotografijų paroda pėsčiųjų tilte

2023 rugsėjo 25Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo 27-osios ryte Mažeikiuose, pėsčiųjų tilte per geležinkelį skambės muzika, kvepės kava, sklandys gera nuotaika. Neįprastu laiku, kai miesto gyventojai eina į darbus, vyks Pasaulinei

Jurbarko autobusų stotis

ŠIUOLAIKINIS JURBARKO PASIDIDŽIAVIMAS: Iškilmingai atidaryta atnaujinta autobusų stotis

2023 rugsėjo 25Be komentarųPILOTAS.LT

Jurbarke iškilmingai atidaryta atnaujinta autobusų stotis. Įgyvendinant „PA Group“ parengtą projektą buvo nugriautas pastaruoju metu stočiai tarnavęs kuklus buvęs dispečerinės statinys bei pastatytas naujas šiuolaikiškas

2094_senam_vn_110300_e01_BRA

PRADĖTAS PAGRINDINIS DOKUMENTAS: Rengiamas Vilniaus senamiesčio specialusis planas

2023 rugsėjo 7Be komentarųPILOTAS.LT

Pradedamas rengti Vilniaus senamiesčio specialusis planas. Parengtas, šis dokumentas taps pagrindiniu Vilniaus senamiesčio ir jo apsaugos zonos teritorijų planavimo dokumentu, kuriuo, be kita ko, bus

Baisiogalos dvaro ledainė

PAVYZDINIS DVARO ŪKIS: Sutvarkyta Baisogalos dvaro sodybos ledainė

2023 rugpjūčio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Kultūros infrastruktūros centro (KIC) užsakymu Radviliškio rajone baigta tvarkyti klasicizmo ir romantizmo architektūra garsėjančio Baisogalos dvaro sodybos ledainė – viena iš  19 šio didžiulio komplekso

Rail Baltica stotis

„RAIL BALTICA“ STOTIS PANEVĖŽYJE: Naujos perspektyvos urbanistinei plėtrai

2023 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Šiuo metu Aukštaitijos sostinės visuomenei pristatomos 3 europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtros alternatyvos. Kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto

Panevėžio autobusų stotis

VIENAS LAUKIAMIAUSIŲ PANEVĖŽYJE: Ryškėja naujos autobusų stoties kontūrai

2023 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje ryškėja vieno laukiamiausių Panevėžio projektų – miesto autobusų stoties – kontūrai. Šio mėnesio pabaigoje bus baigtas stoties vidinių betoninių sienų įrengimas, ruošiamasi betonuoti laukiamojo

kalėjimas Klaipėdoje

KALĖJIMAS ANT PREKYSTALIO: Išskirtinis Turto banko aukcionas uostamiestyje

2023 liepos 21Be komentarųPILOTAS.LT

Turto bankas paskelbė neeilinį aukcioną uostamiestyje – už pradinę 2,21 mln. eurų kainą investuotojams siūloma įsigyti buvusį teismų ir kalėjimo kompleksą, kuriame nepriklausomybės laikotarpiu veikė

Šiluva

NUO PAVELDO LINK ŠVENTENYBĖS: Dr. Kastyčio Rudoko paskaitų ir diskusijų ciklas Šiluvoje

2023 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Gyvename laikotarpiu, kuomet materialios prigimties vartojimas, malonumai ir pagundos užgožia tikrosios prasmės ieškojimą. Žmogus dažnai siekia laimingo, o ne prasmingo gyvenimo. Juo labiau – mūsų

Jonušo Radvilos rūmų pastatų komplekso ir jo prieigų sutvarkymas, arch. UAB „Processoffice“, 1-oji vieta.

KRITIKAVO IR KĖLĖ KLAUSIMUS: Kultūros paveldo komisija apsvarstė du projektus

2023 gegužės 34 KomentaraiPILOTAS.LT

Valstybinės kultūros paveldo komisijos posėdyje, reaguojant į sistemines paveldo apsaugos problemas, buvo aptarti šiuo metu visuomenės susidomėjimo susilaukę ir prieštaringai vertinami projektai saugomose teritorijose. Tai