images_phocagallery_1435_KAUNO_AUT_STOT_pav_1435_KAUNO AUT STOT_tit

STOTIS ATSISAKO FASADO//AUTOBUSAI KRAUSTYSIS Į ŪKINĮ PREKYBCENTRIO KIEMĄ

Kaunas iki šiol mėgaujasi savo tarpukariniu periodu ir dažnai mėgsta bent trumpam pasiversti kokia nors „sostine“, tuo tarsi pabrėždamas savo unikalumą ir lyderio vaidmenį valstybėje. Atrodo, kad neseniai praslinkus „krepšinio sostinės“ saldumui, Kaunas jau skuba apsirengti kitos „sostinės“ marškinėliais. Spėju, kad šįkart tai bus „užmaskuota sostinė“.

Atrodo, kad naujosios iniciatyvos agentai nutarė visa, kas reprezentuoja Kauną, kaip miestą, paslėpti nuo bereikalingų akių ir taip neleisti nekontroliuojamai miestą atpažinti, suprasti, įsimylėti ar užmegzti dar kokį nors įtartiną ryšį.

Matyt, laikantis neįmantrių, laiko patikrintų instrukcijų, pirmiausia nutarta „užmaskuoti“ Kauno tarpmiestinę autobusų stotį. Padaryti stotį nematoma miestovaizdyje, savarankiškai nerandamą ir neturinčią jokių „miesto vartų“ bruožų. Galų gale, „užmaskuoti“ ir įkyrią istorinę sąsają su pirmąja šalyje tarpmiestinių autobusų stotimi, pastatyta Vytauto prospekte Susisiekimo ministerijos Kelių valdybos dar 1936-ųjų vasarą.

Nūnai Kauno tarpmiestinių autobusų stotį administruojanti bendrovė „Kautra“ ėmėsi detaliojo plano, kuriuo siekiama iš esmės pertvarkyti stoties teritoriją, suteikiant „fasadinį“ sklypo ruožą prekybcentriui, o „užpakalinį“ – pačiai autobusų stočiai. Pagal bendrovės „Projektų vystymo grupė“ (PV M.Jurėnaitė) detalųjį planą, maždaug pusėje stoties sklypo palei Vytauto prospektą bus statomas prekybos centras, o autobusų stotis turėtų sutilpti jo ūkinėje zonoje, užnugaryje, palei Bažnyčios gatvelę.

Portalo PILOTAS.LT duomenimis, kontraversiškas „užmaskuotos sostinės“ projektas nebuvo apsunkintas kokiais nors architektūriniais priešprojektiniais pasiūlymais ar juo labiau, variantiniu projektavimu. Tačiau tai nė kiek nesutrukdė neįvardintiems architektams po „Projektų vystymo grupės“ skėčiu susilaukti palaiminimo savivaldybės Urbanistikos skyriuje bei kitose tarnybose. Kol kas „užmaskuotos“ stoties projektas nesulaukė tik KPD (Kultūros paveldo departamentas) Kauno teritorinio padalinio suderinimo ir, anot šaltinio, grįžo į projektuotojų biurą „pasitaisyti“.
Kauno architektūros žinovas Rimvydas Palys sakė portalui PILOTAS.LT, kad „tokiu autobusų stoties detaliuoju planu Kaunas devalvuojams iki Prienų lygio“. Anot architekto, „stoties detalus planas sudarytas neturint jokios aiškios vizijos, kaip turėtų atrodyti rimta miesto autobusų stotis. Keleiviui atvažiavus į Kauną, išlipti beveik centre ir pajusti didmiesčio pulsą – yra be galo svarbu. Pirmasis keleivio įspūdis, miesto savasties gurkšnis – yra visai ne tas pats, kaip išsilaipinimas užpakaliniame prekybcentrio kieme.“

Apmaudžiausia, anot R.Palio, kad vyksta „tipiškas Kaunui fragmentiškas projektavimas – architektė (?), atnešusi į KPD derinti stoties detalųjį planą, atrodė, kaip iš medžio iškritusi. Ji net negirdėjo, kad Kauno autobusų stoties vizijos buvo sukurtos 1978-aisiais (arch. A.Alekna, G.Telksnys, L.Vaitys) ir 1994-aisiais (arch. A.Karalius, V.Merkevičius). Abejose buvo vertinama esanti erdvė, ryšys su Vytauto prospektu bei Žaliakalnio šlaitais ir net įspūdingais Kauno radijo stoties bokštais.“

Architektas R.Palys kritikuoja ir tiesmuką KPD reikalavimą „atstatyti“ Vytauto pr. perimetrinį užstatymą. „Nors iš principo perimetrinis užstatymas ir yra vertingoji istorinio urbanizmo sąvybė, tačiau ne vienintelė. Stoties erdvė ir žvilgsnis į Žaliakalnio šlaitus, ko gero, yra didesnė vertybė. Juk Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.

Deja, romantiška architektūrinė poetika ir miesto sąvasties paieškos dažniausiai nėra investicinių planų sudėtyje, todėl portalas PILOTAS.LT nepažada, kad galės parengti reportažą apie Kauno tarpmiestinės autobusų stoties pertvarkymo architektūrinį konkursą arba bent jau projekto variantų svarstymą Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje. Užtat pažada, kad akylai seks „užmaskuotos sostinės“ manevrus ir informuos apie tai gerbskaitytoją.

Komentarai

  1. Na, kad dabartinė autobusų stotis, nors ir tarpukario laikų, bet atrodo kaip įterpta vietoj kokio sugriauto pastato. Tiesiog nesižiūri, nes į gatvę šiaip ar taip atsukti kioskeliai, išvažiavimas jungiasi su nugarine puse. Tad abejonė nekyla – ją reikia iš esmės rekonstruoti.

    Dėl matomumo, pvz Londone „Victoria coach station“ apskritai pastato viduje ir nežinodamas gali praeit pro šalį.

    Na ir šiaip visą tą dabartinę aikštę esančią be koncepcijos reikia sutvarkyt, pastatyt užnugarį, ir tegul bus atgręžta ne į siaurą Vytauto g., kur tik mikriukai telpa, bet į kitą g. kur autobusai išvažiuoja iš stoties.

  2. „KITAM“
    Matau, tamstai, labai niežti gauti atsakymą į neva esminį klausimą.
    Mano su V.Merkevičiumi perengto projekto (1994) tikslas buvo nebrangiai sutvarkyti stoties erdvę ir jos chaotišką užstatymą įvairiais paviljonėliais. Pasiūlėme paprastą, lengvą „U“ formos stoginės konstrukciją ant pilonų, kuriuose turėjo įsikurti įvairūs nedideli šopai.
    Projektas Archtarybos buvo atmestas, nes šiek tiek užstojo šlaitus ir buvo per kuklus „vartams į Europą“. Ir viskas…
    Greičiausiai, R.Palys jį prisimindamas turėjo omeny, kad mieste daroma daug projektų, kuriuose yra įvairaus lygio idėjų ir dažnai vertingų pasiūlymų. Deja, savivaldybėje nerasi „bibliotekos“, kurioje galėtum susipažinti su įvairiu laiku darytais pasiūlymais konkrečiai vietai.
    Tiek to detektyvo ir būta, kolega.

  3. ir kaip kažkokia mergaičiukė („architektė“ ?!?) galėjo nežinoti įspūdingų pasiūlymų ir pasiūlymų korektūrų variacijų tema stotis-šlaitas-kaunas-sostinė, kuriuos rengė pats korifėjus, pats Audrys?

  4. pagritinas atvirumas ir dzentelmeniska laikysena. tik nemanau, kad tie komentuotojai su anoniminemis kaukemis tai ivertins. abejoju ar jie iesko tiesos. greiciau, tiesiog bandoma apjuodinti zmones, kurie daro tai.

  5. ATSAKAU KAI KURIEMS KOMENTATORIAMS:
    „Andrius R“
    gal prekybos centras kartu su autobusų stotimi kaip vienas organizmas
    ir būtų visai neblogai, jei dar atsivertų dalis šlaitų, tačiau tame
    detaliajame plane apie tokią jungtį VISAI NEKALBAMA.
    Ten tiesmukiškai nubrėžta dėžė palei Vytauto prospektą nuo krašto iki
    krašto ir taškas.O stotis užpakaliniame kieme.Tai keleivis, išlipęs iš
    viešojo transporto turėtų su lagaminais kinkuoti visa bažnyčios gatve,
    klausinėdamas vietos gyventojų, kur yra ta garsioji stotis.Be to ir
    plėtros perspektyvų nenumatyta.Visas tas bėdas ir turiu galvoje, todėl
    reikėtų atsakingai apsvarstyti KAUETE.

    „Taigi“
    „Kordonjeras“ (palygink: interjeras).Čia turima omenyje žodis
    kordon’as, bet ne kiemas „Cour“, apie kurį minėjote.

    „Grisas“
    Paties tonas labai įžeidinėjantis, nemandagus.Vadini mane bailiu,
    liepi man „išlįsti“. Aš atvirai diskutuoju, o pats bailiai slepiesi už
    slapyvardžio.Sukaupk drąsą,
    prisistatyk ir diskutuosime atvirai kaip tikri džentelmenai. Rusų
    forumuose vyrauja aukšta bendravimo kultūra, turtingi
    išsireiškimai.Čia mums,lietuviams, yra iš ko pasimokyti.

    „Kovno“
    Nenorite, kad matytųsi autobusai? Kodėl? Tada aerouoste neturėtų
    matytis lėktuvai, o prieplaukose laivai.Tai kaip tik gražu ir
    atpažįstama, informatyvu.Žmogus,atėjęs prie upės ir pamatęs
    prišvartuotus
    laivus iš karto supranta , kad čia prieplauka, bet ne sendaikčių
    turgus ir t.t.Juk ne vien daugiabučiai ir maksimos kuria miestovaizdį.

    „įdomu“
    Sakote – vakaruose daug stočių su prekybos centrais.Sutinku.Betgi
    detaliame plane apie tokią jungtį net nekalbama.
    Juokiatės, kad iš“ bet kurios gatvės nematysime šlaitų“. Bet šlaitai
    yra viena iš Kauno savasčių. Kur ir kiek jos rodyti ir kur užstatyti
    reikia diskutuoti atskirai.O tos diskusijos čia ir nebuvo.

    „girininkas“
    Neteisingai, stotį detaliajame plane nenorima apjungti su prekybos
    centru.Čia ir blogumas.

    „Pavydas“
    Negi bet kokia kritinė pastaba yra pavydas.Anaiptol.Tada nebūtų žiuri
    komisijų, vertinimų, menotyros ir t.t.
    Daugelyje urbanistinių-paveldosauginių veiksmų Kaune jau pasiektas
    dugnas.Vien užtenka pažiūrėti kas liko iš Metropolio didybės… Mūsų
    mentalitetas…Jei atsiranda žmonių, kuriems yra ne tas pats kas
    vyksta
    Kaune, tai jiems tik ačiū.Prie tokių priskirčiau Audrį Karalių.. Tuo
    tarpu dauguma kiūto savo kiautuose.Patogi pozicija- visiems geras,
    tyliu, nesikišu ir valdininkams lengviau.Taip lengviau suderinti
    projektus. Darau, ką
    noriu ir kitiems nekliudau… Bet ar tai pilietiška?

    ‘Karaliau, Karaliau“
    Juokiatės, kad „identiteto ieškoma praeityje“, tai ir senamiestis,
    prieškario modernizmas, funikulieriai, botanikos sodas ir t.t. irgi
    yra praeitis. Tai visa šita siūlote išbraukti iš identiteto sąvokos.
    O detaliajame plane kaip tik ir „atsuktas užpakalis“ stočiai.


    Pagarbiai
    architektas
    doc. Jurgis Rimvydas Palys
    Namų te. 8 37 778928
    Mob. te. 8 687 36325

  6. O dabar geriau, kai atvykus į stotį DOMINUOJA degtinės fabrikas – lietuviško identiteto simbolis:) Be abejo, turėtų ir stoties „nuoroda“ matytis aiškiai, bet ne patys autobusai. Tai tegu būna tas prekybcentris, kas cia blogo ?

  7. Pritariu Palio pozicijai. Nera gerai ir nenormalu, kai viskas beatodairiskai modernizuojama ir komercializuojama „gyventoju labui ir patogumui“. Kaunas nera tuscia vieta ir nereikia vaidinti geradariu, kai vienintelis tikslas yra biznis.
    Apskritai, jeigu ne tokie zmones, kaip Palys, Kaune architekturinis chuliganizmas ir biurokratu siautejimas butu dar baisesnis.

  8. Paly, ko tyli, baily? Pasiaiskink! Dulkinai mus 4 metus savo marazminiais plepalais apie mistini Kauno identiteta, o dabar riaugeji cia del kazkokios skyles uzstatymo. Atsipeikek, Islisk is garazo, nykus baily Paly.

  9. Nera jokio projekto, kiek as zinau, tik sklypo detalus planas, kuriuo bandoma prastumti maksimalius uzstatymo rodiklius Vytauto pr. zonoje. Apie kokia Kauno savasti jus cia svaigstate? Kauno savastis – maksimaliai uzkalti babkiu is kvadratinio metro.

  10. tai gal parodykit ta zymuji projekta, kuris cia visus staiga imtu ir itikintu, uzuot pyle pamazgas ant pelnytos kritikos.

  11. N.P.: labai pritariu: „Kaunas tuo ir žavus, kad jame nėra šimtaprocentinio linijinio
    užstatymo – įvairūs įtraukimai, kordonjerai Putvinskio g. prieš Menininkų namus, priešais Čiurlionio muziejų, A.Mickevičiaus g. priešais Medicinos institutą ir kt.,- duoda erdvių įvairovę, gyvą urbanistinę pulsaciją,“- sakė portalui R.Palys.“

  12. ..ispudingi radijo stoties bokstai ..Karaliau Karaliau ..kodel mes visad identiteto ir vertybiu ieskom praeityje ..kapstomes po pelenus ir kazko ieskom ..tik nelipkit i mano pelenus!!! ..gal kazka rasiu! ..atsimerkim ir pasitrinkim akis ..atvaziuoju i Kauna islipu autobusu stoty ir matau nutriususia gamykla, kuri velniskai vertinga ..zaliakalnio bruzgynus kuriems tetruksta uzraso HOLYWOOD, ir du puikius eifelio bokstus, kurie nenustebciau tuoj bus įtraukti į paveldą ir jų vizualinės apsaugos zona sieks net savanorių prospektą (o gal jau įtraukti?) ..tikrai nekintamos vertybės su „Sostinės“ veidu. Ir visgi gal geriau identiteto ieskoti toje stotyje kuri atsiras , o ne toje kuri yra ..jei ponas Karalius siek tiek idemiau butu sekes projektavimo eiga ir issinagrinejes pasiulymus butu pastebejes, kad projektuotojai nesiulo atsukti uzpakalio stociai ir projektas visiskai neslaptas ..tiesiog Niekas asmeniskai nepasikonsultavo su 1994-uju vizijos autoriumi arne?

  13. Įdomūs architektai žmonės, bent kitose profesijose garbės kodeksas egzistuoja, o čia ant kolegų gali pylti ką nori. Išvada čia aš -Audrys viską Kaune žinau ir už visus galiu nuspręsti kas ir kaip bus statoma . O čia kažkokia tai ,beje manau kolegė, paruošė. Tai bent „mergaičiokė“ slapta, niekam nežinant parengė detalų planą, jokiame laikraštyje apie tai nepranešė, sąlygas gavo , viešąjį svarstymą prastūmė ir visą tai slapčia. Tai bent gabumai. Teks samdytis detaliuosius rengti.
    Blogai kaip pavydas mus valdo.

  14. tai, kad stoti norima apjungti su prekybos centru, is esmes neturetu gasdinti. tokiu „duetu“ pasaulio miestuose teko matyti ne viena. taciau toki darini galima padaryti ne tik patogu ir elegantiska, atskleidzianti ir tuos kauno slaitus, kurie man visuomet daro ispudi, cia lankantis, bet ir brutalu. straipsnyje, kaip suprantu, ir nerimaujama del pastarojo rezultato, nes viskas vyksta slaptai. be to, kazkodel neisnaudojamas kauno architekturinis potencialas. noretusi, zinoma, tokio rezultato, kaip kauno oro uostas. miestas ir ypac si senovine vieta, yra verti to.

  15. tai, kad tikriausiai is cia diskutuojanciu tikriausiai senai kas autobusu is Kauno stoties tevaziavo. Kita vertus, sios dienos ypac aktualios populistiniams paverkslenimams del kitu geroves – neleisim skriaust „varguoliu“. Tada pravartu prisimint ir pirmyksciu istoriju apie pirmuosius respublikos autoparkus – suprask jei jau ir tai prarasim, tai visiskai nieko mums nera svento. Na nebent galetu situacija pataisyti kas? Taigi buvo juk padaryti siulymai ta tema ir autoriai buvo solidus ( na gerai, gal ir nevisi :), o cia gi mergeles bando architektura maisyti. Zinokit, mes jus stebesime! O kad vakaruose labai daug stociu kartu su prekybos centrais, tai faktas. Ir niekas neverkia, kad autobusu pravaziuojant nesimato – tam paciam issvajotam Taline taip pat. Taip, sovietmeciu stotys turejo buti reprezentacines ir rodyti kaip tarybu liaudies gerove rupinamasi – geriausia pasaulyje musu susisiekimo sistema-vaziuok kur nori , mes tavimi rupinames. Na neginu as sio detalaus – nemaciau as jo ir nezinau kas ir kaip, bet argumentai, kad is bet kurios gatves nematysim slaitu ir pliko lauko, tai juk juokingi – tam ir gatves, kad jas uzstatytumem. Dabar gi, kai nera „Merkurijaus“ tai super vaizdas is Laisves atsiveria, gal mitingeli koki surenkim, kad ten nieko nestatytu? O tas teviskas „rupinimasis“ tautos paveldo zenklais …. Rimai, esu tikras, kad absoliuti dauguma atvykstanciu dziaugtusi, kad stotis butu „Akropolyje“, kur svaru ir silta. Nori ar nenori, kol kas tai pagrindinis objektas kuris Kauna reprezentuoja kaip „didmiesti“. Kitur aplamai panaikino stotis – ne, ne pas mus, tikruose didmiesciuose. Tiesiog tarpmiestiniai autobusai stoja daugelyje vietu mieste ir surenka vykstanciuosius ivairiose vietose – taip visiems patogiau. Na bet mums tai nepriimtina – pradings musu savastis delto, kas gi tada is musu liks? be autobusu, be laidiniu telefonu, be radijo tasku, be tikrosios musu didmiescio Kauno dvasios….. Liudna.

  16. vsa beda, kad kazkas kazka slaptai paisalioja, valdininkeliai slapta aprobuoja, o niekas nera net mates tu projektu. kodel pojektas nepristatomas ziniasklaidoje? kodel jo nesvarste KAUETAS? kaip griaustinis is giedro dangaus. kas cia per afera dar viena?

  17. Pasi taisa taisau:
    … nei erdvės žvilgsniui (o ne žvilgniui)


  18. Prekybcentriai tenkina nesibaigiančius saviegoistų žydkalėdinius akcijinius poreikius. Apart poreikių lūžtančių daiktų pasaulyje, taryt daugiau nepaliekama nieko – nei erdvės žvilgniui, nei erdvės.
    Vadinasi, erdvė yra brangiausia, negerbiamieji prie sandėlių daugiabučių gyventojai.

    CHA

  19. jei uzstatys ta visa tarp isilgai prospekto, tai as nepritariu. man visai fain ta atidaryta erdve i prospekta. prekybcentri galima po zeme pakist. arba pusiau po zeme. o autobusai gali buti mazdaug 2m altitudeje. visaip galima, jei su galva dirbant.

  20. Gal ir pražiopsojau, bet tekste nemačiau žodžio Maxima. Jei kai kam prekybos centro ir stoties junginio suvokimas baigiasi ties Vilniaus IKI, tuomet diskusija neįmanoma.

  21. uzsisvajojote p.Andriau R. durkite pirstu bent i viena MAXIMA , kurioje noretumete praleisti laisvalaiki ir paziopsoti kavineje pro langaaa a ? i Zaliakalnio slaitus, autobusus, pauostyti slapimo kvepalu, pasigrozeti cigonelem ar bomziukais kaip antai Vilniaus stoties ‘IKI’.
    nepateisinu 3 kioskeliu, bet yra ir kitokios paskirties pasatatu ar jums yra tik ‘akropolis’, ‘nekropolis’ ir toliau tik architekturinio rastingumo nuopolis..

  22. „… įvairūs įtraukimai, KORDONJERAI Putvinskio g. prieš Menininkų…“ šiaip tai „cour d’honneur“ – „garbės kiemas“ (pranc.) bent jau „kurdoneru“ lietuviškai tariant galėtų būt…

  23. Nematau visiškai problemos. Problemą matysiu jei prekybos centro projektas bus blogas. Jei gerbiamas Palys prisimintų kaip autobusų stotys atrodo didesniuose miestuose, tai galbūt galėtų argumentus dėlioti kitaip. Šiuo metu autobusų/traukinių stotys ir yra prekybos centrai į kuriuos atvažiavę keleiviai pajaučia miesto ritmą. Būtų visai smagu turėti toje vietoje prekybos centrą integruotą su stotimi, kuriame būtų kavinė su vaizdu į pačią stotį ir tuos visų sudievinamus Žaliakalnio šlaitus. Nesunkiai įsivaizduoju nuostabų projektą. Tuščia vieta ir tie trys kioskeliai prie stoties nėra „didmiesčio pulsas“ gerbiamieji.

  24. del emigrantu gerbiamieji zasinaij , niekas nepalieka namu jei ten yra gerai . paieskokit kaltu . ir neputokit ant tu kurie vaziuoja is namu .

  25. kudel jus uzsipuolet architekte , kitos bufetininkes uz pinigus netokius dalykus przidentams daro …

  26. ne „uzmaskuota sostine“, o „emigrantu sostine“

  27. Kai Kaunas ima skelbtis, kad investuos i savo ivaizdi, kad pritrauktu daugiau atvykstanciu, as visa laik pagalvoju, stoti susitvarkytu pirmiausiai. Bet kai ta stoti nutaria uzleisti kokiai nors Maximai, tai ir joks ivaizdis nebepades. Nuprotejes miestas ir tiek.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Viekšnių vaistinė

VIEKŠNIŲ ATVEJIS: Prasidėjo mažųjų miestelių paveldosaugos praktinis seminaras

2019 spalio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Dešiniajame Ventos upės krante įsikūrusiuose Viekšniuose šiandien prasideda medinės architektūros paveldosaugos praktinis seminaras. Renginys skirtas Viekšnių miesto kultūros paveldo apsaugos problemoms analizuoti. Kaip praneša Kultūros

Architekto herbaras

ARCHITEKTO HERBARAS: Įsivaizduojamas Kauno raštų žemėlapis

2019 spalio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Kauno menininkų namuose atidaroma menininkės architektės Aistės Ambrazevičiūtės paroda „Architekto herbaras“. Projektas siūlo žiūrovams pamatyti Kauno kasdienes erdves kitaip bei grožėtis gamtos fantazija. DĖMESYS

Sevilija

DISKUSIJA KLAIPĖDOJE: Miestų gerovė ir šiuolaikiniai kultūros centrai

2019 spalio 2Be komentarųPILOTAS.LT

Uostamiestyje rengiama diskusija „Miestų gerovė ir šiuolaikiniai kultūros centrai“. Renginys skirtas gilesniam Lietuvos miestų raidos procesų suvokimui ir kultūrinės bendruomenės, atstovaujančios įvairioms kūrybinių industrijų sritims,

Andrius ir Lukas Paulauskai

PAVELDOSAUGOS HAKATONAS: „Pokemon Go“ ir virtualus plaktukas

2019 rugsėjo 30Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune įvyko pirmasis architektūros paveldosaugos hakatonas Lietuvoje. Pagal Kauno architektūros festivalio KAFe 2019 programą organizuotame reginyje iš viso pristatytos 9 idėjos, iš kurių 2 sulaukė

Herithon'19

INTERAKTYVAUS PAVELDO HAKATONAS: 48 valandų KAFe 2019 renginys Kaune

2019 rugsėjo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno architektūros festivalis (KAFe 2019) rengia pirmąjį Lietuvoje interaktyvaus paveldo hakatoną „Herithon’19“. Tai 48 valandų renginys skirtas naujai pažvelgti į paveldą Kauno mieste. Interaktyvaus paveldo

„Vilnius Connect“  kūrybinės dirbtuvės

SOSTINĖS STOTIES RAJONAS: „Vilnius Connect“ kūrybinių dirbtuvių rezultatai ir rekomendacijos

2019 rugsėjo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungoje neseniai buvo pristatyti AB „Lietuvos geležinkeliai“ inicijuotų stoties rajono pertvarkos architektūrinių – urbanistinių kūrybinių dirbtuvių rezultatai – ekspertų rekomendacijos. Tai pirmas žingsnis

žurnalas "Į"

NEFASADINĖS KULTŪROS ŽURNALAS: Kaune renkama 4-ojo numerio komanda

2019 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Kauno fotografijos galerija jau ketvirtus metus tęsia žurnalo Kaunui „Į“ projektą, kuris kasmet vis iš naujos perspektyvos analizuoja Kauno miestą ir už fasadinės pusės vykstančius

Vilniaus geležinkelio stotis

GELEŽINKELIO STOTIES TERITORIJA: Kūrybinių dirbtuvių rezultatų pristatymas

2019 rugsėjo 20Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo viduryje Vilniaus Geležinkelių muziejuje įvyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose buvo generuojamos Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos idėjos. Rugsėjo 24 dieną su šių dirbtuvių rezultatais bus

Lietuva 2050

KOKIU KELIU EISIME? Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano forumas

2019 rugsėjo 20Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje rengiamas VII Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano forumas „Lietuvos teritorija 2050 m. Kokiu keliu eisime?“. Tai taip pat bus ir viešoji konsultacija, kurios metu

Vilnius

SUPROJEKTAVO ATEITĮ: Vilniaus  bendrasis planas jau  finišo tiesiojoje

2019 rugsėjo 181 KomentarasPILOTAS.LT

Po daugiau nei 3 metus vykusių rengimo ir derinimo darbų Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrasis planas jau finišo tiesiojoje – jam pritarė visos institucijos. Gavus

Kraštovaizdžio kaitos procesai, LRBP koncepcija

LIETUVOS BENDRASIS PLANAS: Parengtos dvi koncepcijos alternatyvos

2019 rugsėjo 6Be komentarųPILOTAS.LT

LR Aplinkos viceministras Marius Narmontas Seimo nariams vakar pristatė Naujojo Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano (LRBP) koncepciją bei strateginio poveikio aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaitą. Pristatytoji koncepcija po

paveldas

TARPDISCIPLININĖ KONFERENCIJA: Integruotas požiūris į kultūros paveldą

2019 rugpjūčio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Jau penktus metus Pasaulinė architektūros diena bus pažymėta tarpdisciplininėje architektūros kokybės kriterijams skirtoje konferencijoje. Šių metų konferencijoje dėmesys skiriamas nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo aktualizavimui, jos

Zyplių dvaras

ATRASTI KULTŪROS PAVELDĄ: Europos paveldo dienos kviečia pažinti ir pramogauti

2019 rugpjūčio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Šiemet Europos paveldo dienos kviečia pažinti ir pramogauti. Įvairaus amžiaus lankytojams skirti renginiai – pažintiniai pasivaikščiojimai, paskaitos, parodos, edukaciniai užsiėmimai, žygiai, orientaciniai žaidimai ir kt.

viešbutis Telšiuose

ATGIMS TELŠIŲ VIEŠBUTIS: Atkurs turtingą pirminę išvaizdą bei paskirtį

2019 liepos 17Be komentarųPILOTAS.LT

Telšių senamiestyje, Respublikos gatvėje stovi dviejų aukštų su rūsiais tinkuotas pastatas, savo išore niekuo neišsiskiriantis iš kitų. Tačiau šio pastato išorė bus atkurta pagal išskirtinę

Klaipėdos bendrasis planas

KLAIPĖDOS RAT: Sprendimas dalinti uostamiestį į dvi dalis – klaidingas

2019 liepos 171 KomentarasPILOTAS.LT

Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) išnagrinėjo preliminarius Klaipėdos miesto bendrojo plano keitimo sprendinius ir pateikė platų sąrašą rekomendacijų jo rengėjams. Visgi labiausiai kliuvo klaidingas pirminis

Utenos Vyžuonaičio parkas

URBANIZACIJOS PROGRESAS: Urbanistinės plėtros darbo grupė turi pasiūlymų

2019 birželio 172 KomentaraiPILOTAS.LT

Lietuvos architektų rūmų Urbanistinės plėtros darbo grupė, su pirmininke Giedre Ratkute ir KTU Architektūros ir statybos instituto Teritorijų planavimo centro vadovu arch. dr. Evaldu Ramanausku

disku_vn_190530_e01_xxx

NAUJININKŲ BENDRUOMENĖ NUOGĄSTAUJA: Naujos stoties vizija – vien komercinis projektas

2019 birželio 101 KomentarasPILOTAS.LT

PILOTAS.LT gegužės pabaigoje skelbė apie Naujininkų bendruomenės rengiamą diskusiją apie naujos Vilniaus autobusų stoties kitoje geležinkelio bėgių pusėje projektą. Pastaroji „Vilniaus geležinkelių“ ir sostinės savivaldybės

Utenos Vyžuonaičio parkas

PANEVĖŽIO RAT: Utenos Vyžuonaičio parke prioritetas – gyventojų rekreacija

2019 gegužės 31Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio regioninė architektūros taryba (RAT) atliko Utenos Vyžuonaičio parko teritorijos detaliojo plano dviejų koncepcijos variantų vertinimą. Pasak ekspertų, prioritetas turėtų būti skirtas rekreacijai. INTEGRACIJA Į

Zigmas Jonas Daunora

ZIGMAS J.DAUNORA: Koordinuotos urbanistinės plėtros tyrinėtojas.

2019 gegužės 302 KomentaraiPILOTAS.LT

Vienas žymiausių Lietuvos urbanistų, profesorius Zigmas Jonas Daunora (Daunoravičius) švenčia 85-metį. Likimas per 60 profesinės veiklos metų leido architektui sukaupti unikalios patirties. Pradėjęs karjerą kaip

Naujininkų autobusų stotis

NAUJA AUTOBUSŲ STOTIS: Diskusija su bendruomene apie Naujininkų plėtros projektą

2019 gegužės 291 KomentarasPILOTAS.LT

Kalbų apie Vilniaus stoties rajono gaivinimą fone vis garsiau užsimenama apie naujos autobusų stoties Naujininkuose projektą. Tačiau šis projektas kelia nerimą vietos gyventojams – perkėlus

Miesto kultūra

MIESTO FORMA IR GATVĖS KULTŪRA: Prof. K.Zaleckio sąsajų paieškos Kaune

2019 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete (VDA KF) tęsiasi paskaitų ciklas „Miesto kultūra. Miestai be miestiečių“, organizuojamas Architektūros katedros. Artimiausiu metu pagal jo programą svečiuosis Kauno

Vilniaus senamiestis

HERITAS’19: 2-oji tarptautinė kultūros paveldo pažinimo, tvarkybos ir technologijų paroda

2019 gegužės 2Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje prasideda tarptautinė kultūros paveldo pažinimo, tvarkybos ir technologijų paroda „Heritas“. Antrą kartą organizuojamas nemokamas renginys tęsia sėkmingą pirmųjų metų praktiką ir pagrindinį dėmesį skiria

Žybartas Simonaitis

NETEKOME ŽYBARTO SIMONAIČIO: Vieno žymiausių Lietuvos architektų-restauratorių

2019 balandžio 151 KomentarasPILOTAS.LT

Praeitą savaitę mirė vienas žymiausių Lietuvos architektų-restauratorių – Žybartas Simonaitis (Simanavičius, iki 1994 m.), palikęs ryškų pėdsaką nacionalinėje paveldo architektūroje. Ž.Simonaitis buvo inteligentiškas, visuomeniškai aktyvus

BRUT

PARODA „BRUT“: Į Lietuvos ir Škotijos urbanistiką per brutalizmo architektūros prizmę

2019 balandžio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Vytauto Didžiojo universiteto menų galerijoje „101“ atidaroma tarpdisciplininio meno kūrėjos Marijos Nemčenko paroda „Brut“. Iš Lietuvos kilusi menininkė, gyvenanti ir kurianti Škotijoje, savo darbų

Arata Isozaki

BESIGRUMIANTYS MIESTAI: Japonijos urbanistiniai projektai nuo 1960-ųjų

2019 balandžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungoje atidaroma keliaujanti paroda, skirta Japonijos urbanistikai. Parodos išeities taškas – žinomų japonų architektų XX amžiaus vidurio urbanistinės vizijos ir jų atspindžiai. Balandžio