Lietuvos ir Baltarusijos valstybių sieną kertantys traukiniai nuo šiol bus tikrinami šiuolaikiškai įrengtame pasienio kontrolės punkte. Kaip praneša Susisiekimo ministerija, ką tik Šalčininkų rajone atidarytas naujas Stasylų geležinkelio pasienio kontrolės punktas. Keletą metų trukusios pasienio punkto statybos ir naujų geležinkelio linijų tiesimas atsiėjo 56,5 mln. litų.
5 KM NUO BALTARUSIJOS
Naujasis Stasylų pasienio kontrolės punktas įrengtas apie 5,5 km iki valstybės sienos su Baltarusija. Čia iškilo naujas stoties pastatas su inžinerine infrastruktūra, įrengti du peronai, privažiavimo kelias, automobilių stovėjimo aikštelė. Pasienio kontrolės punktų direkcijai užsakius, punktas pastatytas siekiant užtikrinti Europos sąjungos sieną kertančių asmenų pasų kontrolę bei vykdyti išankstinę krovininių traukinių kontrolę. Į Rytus iš Lietuvos traukinių eismas nuo šiol vyksta dviem kryptimis: per Kenos punktą – Minsko ir Maskvos link, o per Stasylas – Ukrainos link.
Stasylų pasienio kontrolės punkto projektą (arch. „Inžinerinė mintis“) įgyvendino viešąjį konkursą laimėjusi statybų įmonė „Skala“ (gen. ranga) su partnerėmis elektroninių inžinerinių sprendimų bendrove „Fima“, įmonėmis „Vitras“ ir „Neiluva“.
Punktas aprūpintas moderniomis eismo valdymo ir ryšio sistemomis, jame įdiegta skaitmeninė radijo ryšio sistema, vaizdo stebėjimo įranga. Pareigūnams užtikrintos patogios darbo sąlygos.
GERINS SUSISIEKIMĄ SU KAIMYNAIS
Nutiesus naujas geležinkelio linijas, apie 2,6 km ilgio ruože ties stotimi geležinkelis išsišakoja į tris kelius, todėl galima patogiau organizuoti traukinių patikrą. „Šiuo metu keleiviniai traukiniai važiuoja tik iki Stasylų. Baigus pasienio tvarkymo darbus, „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja gerinti susisiekimą su Baltarusija ir paleisti keleivinį traukinį į Lydą. Manome, kad jis turėtų būti populiarus, panaikinus vizas pasienio zonos gyventojams“, – teigia susisiekimo ministras E.Masiulis.
Anksčiau šioje geležinkelio linijoje naudotas senas pasienio kontrolės punktas nuo valstybės sienos buvo nutolęs apie 11 km, o geležinkelio stoties pastatas buvo senas, netinkamas reprezentuoti valstybei, jame buvo blogesnės darbo sąlygos.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos ir PILOTAS.LT informaciją.