images_phocagallery_1414_butin_uost_1112_tit01

GILIAVANDENIS UOSTAS SLENKASI Į BŪTINGĘ//MELNRAGĖ KELIAUJA Į STALČIŲ

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taryba lapkričio pabaigoje iš esmės pritarė išorinio giliavandenio uosto Būtingėje koncepcijai. Trijų kompanijų konsorciumo ekspertų, parengusių studiją "Klaipėdos uosto plėtros, pastatant išorinį uostą, galimybių studija ir poveikio aplinkai vertinimas", skaičiavimu, išorinis uostas Būtingėje kainuotų 3,3 milijardo litų. Tuo tarpu, statant jį Melnragėje – 3,8 milijardų.

Iki Kalėdų, studiją rengiančios kompanijos – "Inros Lackner AG"(Vokietija), "Ernst &Young Baltic", "Sia Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" – turėtų uosto tarybai pristatyti galutinį giliavandenio uosto variantą. Giliavandenio uosto projektavimas tesiasi maždaug dešimtmetį. Pagal 2004-aisiais Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros (JICA) atliktą Uosto plėtros projekto studiją, buvo nutarta statyti išorinį giliavandenį uostą Melnragėje, 350 metrų nuo kranto suformuojant dirbtinę 1.500 x 700 metrų salą greta esamo Šiaurinio molo. Pagal japonų studiją buvo parengtas ir Klaipėdos uosto generalinis planas iki 2025 metų.

Tačiau praeitą vasarą suabejota Melnragės varianto racionalumu ir imtasi intensyviau tikrinti Būtingės variantą, kuris anksčiau laikytas brangesniu. Patikslinus Būtingės išorinio uosto skaičiavimus, šis atpigo milijardu litų. Anot šaltinio, Būtingės variantas laikomas patrauklesniu ir dėl paprastesnio projekto derinimo, nes vietovė praktiškai negyvenama. Tuo tarpu Melnragėje greta numatytos uostui vietos ne tik dominuoja tankus sodybinis užstatymas, bet ir to užstatymo gyventojų socialinis statusas Klaipėdos mieste priskirtinas prie dominuojančio.

Būtingės variantui kiek anksčiau yra pritarusi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryba bei Transporto ir tranzito komisija.Jau yra žinomi preliminarūs uostui reikalingų teritorijų plotai, krantinių ilgiai, bangolaužių konstrukcijos. Būtingės giliavandenis uostas turėtų 11 krantinių: vieną plaukiojančiąją platformą, vieną – trąšoms, vieną SGD, tris generaliniams kroviniams krauti, ir net penkias – konteineriams. Planuojama, kad uosto įplaukos kanalas būtų tokio pločio, kad jame galėtų vykti dvipusis laivų eismas. Svarstoma, kad ir Būtingės naftos terminalo plūduras ilgainiui atsidurtų naujame uoste.

Privažiuojamieji keliai į uostą būtų tiesiami nuo Klaipėdos-Liepojos plento, o geležinkelio linija – nuo Darbėnų. Ekspertų teigimu, geležinkelis tarp Darbėnų ir Kretingos turėtų būti rekonstruojamas. Tam ketinama prašyti Europos struktūrinių fondų paramos. Anot Uosto direkcijos, išorinio uosto statyba Būtingėje galėtų prasidėti jau 2015 m. Pirmasis terminalas jame galėtų atsirasti 2020 metais, o nuo 2030 iki 2040 metų uostas būtų visiškai išvystytas. Techniniu požiūriu įmanoma, kad pirmasis naujame uoste pradėtų veikti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas, kuris Lietuvai strategiškai yra būtinas kuo greičiau.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, naujasis giliavandenis uostas leistų aptarnauti didžiausio tonažo tanklaivius, kokie tik gali įplaukti į Baltų jūrą ir sumažintų laivų judėjimo intensyvumą ankštame Klaipėdos uosto kanale. Taip pat išorinis uostas užtikrintų didesnį laivybos saugumą ir leistų išplėsti konteinerių perkrovimo zoną, kas yra būtina dėl sparčiai augančios konteinerių krovos regione. Giliavandenis uostas (17 metrų gylio) leistų Klaipėdai atsistoti į vieną gretą su keturiais Rytinės Baltų jūros kranto uostais, galinčiais priimti didžiausius laivus, plaukiojančius jūroje: Gdansku (Lenkija), Ventspiliu (Latvija), Talino Muuga (Estija) ir Sankt Peterburgo Ust – Luga (Rusija). Šiandieninis Klaipėdos uostas po rekonstrukcijos turi gana ribotą 14 metrų gylio farvaterį ir praktiškai išsemtas plėtros galimybes.

Parengta pagal Valstybinio Klaipėdos jūrų uosto ir PILOTAS.LT informaciją

Komentarai

  1. NESU SPECAS BET MANO GALVA GYLAVANDENIS UOSTAS BUTINGEJE PALAIDOS SVENTAJA KAIP KURORTA JAU IR DABAR BUTINGES NAFTOS TERMINALO TALPOS IS TOLIAUSIAI SVIECIA O PASTACIUS UOSTA VAIZDELIS BUS KRAUPOKAS….KITA VERTUS STATANT GYLAVANDENI NEBER PRASMES TOLIAU VYSTYT SVENTOSIOS UOSTO TOKI KOKI UZSIMOJO STATYT 400 JACHTOMS…UZTEKTU APTVARKYTI KAS DABAR YRA IR BUTU LIUKS.

  2. Idomu, koks likimas laukia Sventosios uosto, jei Butingeje statytu giliavandeni?

  3. O dabar dykyne pavirs didžiajai tautos daliai dar prieinama poilsiavietė Šventoji… neveltui pramogų parkai jau traukiasi į Kretingą , toliau nuo jūros…


  4. Architektams vertėtų pamąstyti, kad nugyventus ir atitarnautus konteinerius supirkus naudoti daug būčių statybai – įvairiai sudėliojant ir po to apdailuojant vidų ir fasadą.

    Kodėl gi ne.

  5. nieko nepadarysi, visi projektai lietuvoje kazkodel turi praeiti isvirkscia stadija. bent man, tai aisku, kaip diena, kad toki nerealiai galinga objekta arti miesto net negalima planuot statyti.

  6. Uzima laiko susipirkti zemes, Ramune. Patikek.

  7. 10 metų ir daug milijonų paleista vėjui.Jau prieš 10 metų Klaipėdos architektai darė analizę ir aiškiai pareiškė, kad racionaliausia išorinį uostą statyti Būtingėje.Po to maždaug 7 metus mus vadino valstybės priešais, kol galų gale priėmė tą patį sprendimą.Su tuo ir sveikinu,jeigu visur taip „racionaliai“ dirbsime,tai labai daug pasieksime…(čia tiems,kurie priiminėja sprendimus). Kartais atrodo,kad specialiai komplikuojami paprasti klausimai,kad nebūtų priimami sprendimai.Matyt kažkas daug išlošė per šį dešimtmetį,tik ,žimona, ne tauta.

  8. Pritariu. Tokio dydzio infrastruktyrinis objektas Melnrageje jau vien statybos metu suniokotu labai didelius plotus gamtos.
    Be to, tas 300 metru tarpas iki dirbtines salos neabejotinai virstu kloaka. Apie jokias jachtas net kalbos nebutu. Uzuteki uzpildytu klaiki ir smirdanti sriuba, o ne vanduo.
    Butingeje salyginai tuscia, bet butu gerai isvengti tu problemu ir ten.

  9. Jeigu giliavandenį uostą ruošiamasi statyti, tai gal Būtingėje būtų ir
    mažesnė žala aplinkai ir žmonėms negu Melnrgėje. Šiaip tai jo nėra kur
    statyti be žalos aplinkai, bet Melnragės atveju, Melnragė pavirstų
    pragaru, o Girulių miškai dykyne.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

margutis

MOKSLEIVIAI IŠMARGINO MARGUTĮ-MILŽINĄ: Kviečia atrasti Velykas ant šiaurinio molo

2024 kovo 27Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos moksleivių margintas 3 m aukščio ir 1,5 m pločio velykinis margutis kviečia atrasti Velykas ant šiaurinio molo Melnragėje. Tai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos

termi_lv_240200_e03_xxx

690 LAIVŲ PER METUS: Paskelbtas naujo Rygos laivų terminalo architektūros konkursas

2024 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Rygos uoste planuojamas naujas keleivių terminalas. Pagal verslo planą per metus planuojama atplaukti 360 ROPAX laivų, 180 RO-RO laivų ir 150 kruizinių laivų. Maksimalus vienu

uosta_kl_231000_e01_xxxx

PROGRESO KELIAS: Apdovanotas Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimo projektas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Maždaug 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruožas pagilintas iki 15,5 metro gylio, o už uosto vartų naujos krypties išorinio 1,7 km laivybos kanalo ruožo

uosta_kl_231000_e01_xxx

KLAIPĖDOS UOSTAS PLĖSIS: Imsis pietinės dalies 100 ha sausumos teritorijos

2023 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Išlikti konkurencingam ir deramai reaguoti į rinkos pokyčius bei pritraukti investuotojų Klaipėdos uoste ketinama vystant naują sausumos teritoriją pietinėje jo dalyje. Su atlikta pietinės uosto

svenc_pr_230900_e01_xxx

25-OSIOS „ZAVIŠINĖS“: Geriausiu 2022-ųjų rekreaciniu kūriniu paskelbė Svencelės uostą

2023 rugsėjo 22Be komentarųPILOTAS.LT

Šiemet rugsėjo 15 ir 16 dienomis jau 25 kartą architektai Nidoje rinkosi į architekto A.Zavišos fondo renginį – „Zavišines“ . Šurmulivo architektų forumas, buvo skaitomi

Naujoji perkėla

IŠRINKO RANGOVĄ: Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruos „Infes“

2023 rugsėjo 13Be komentarųPILOTAS.LT

Neseniai paaiškėjo, jog Naujosios perkėlos Klaipėdoje keleivių stotį rekonstruoti patikėta rangos bendrovei „Infes“. Pastato su stogo terasa į Kuršių nerijos kraštovaizdį rekonstrukcijos ir teritorijos sutvarkymo

Vytinė prie Karalienės Luizės tilto

NEMUNAS IR GYVENIMAS: Kviečia unikali Panemunių regioninio parko ekspozicija

2023 rugsėjo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Jurbarko rajone, Šilinės karčiamoje įsikūrusiame Lankytojų centre galima pamatyti unikalią ekspoziciją – „Nemunas ir gyvenimas prie jo“. Vežiminėje smuklės dalyje lankytojai gali atrasti senuosius Nemuno

Klaipėdos uostas

SKAITMENIZUOS UOSTĄ: Pradedamas kurti Klaipėdos uosto 3D modelis

2023 rugpjūčio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostą bus galima apžiūrėti ir virtualiai – Europos Sąjungos skyrė finansavimą 3D modeliui sukurti. Tai galingas valdymo, projektavimo ir veiklos optimizavimo įrankis. Kaip praneša

Pervalkos pirsas

DAUGIAU LAIVŲ IR ŽMONIŲ: Planuojama atnaujinti apleistą Pervalkos pirsą

2023 rugpjūčio 111 KomentarasPILOTAS.LT

Neringos savivaldybė siekia atnaujinti apleistą Pervalkos pirsą, kuris ne tik vėl būtų tinkamas laivams švartuoti, bet ir taptų traukos vieta. 230 metrų ilgio ir 6,30

radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas

RADIOLOKACINĖ PUŠIS: Smiltynėje prasidės 30 m aukščio bokšto statybos

2023 liepos 14Be komentarųPILOTAS.LT

Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį pagal „PST projektavimo biuro“ parengtą

kurėnas

SENIAUSIAS PASAULIO KURĖNAS: Neringos simbolis švenčia 30 metų jubiliejų

2023 birželio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Sukako 30 metų, kuomet Neringos garbės piliečio, menininko Eduardo Jonušo iniciatyva pastatytas kurėnas „Kuršis“ buvo pirmąjį kartą nuleistas į Kuršių marias. Seniausiu pasaulyje kurėnu šiandien

Nacionalinė marina

NACIONALINĖ MARINA KLAIPĖDOJE: Tarėsi suinteresuotos aktualaus projekto pusės

2023 birželio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo mažųjų laivų prieplaukos iki nacionalinės marinos – dabar taip neoficialiai vadinamas pietinėje Klaipėdos dalyje planuojamas mažųjų ir pramoginių laivų uostas. Neseniai šį klausimą uostamiestyje

uosta_jd_230500_e03_xxx

NAUJOJI JUODKRANTĖS MARINA: Nidoje rengiamas projektinių pasiūlymų pristatymas

2023 gegužės 24Be komentarųPILOTAS.LT

Naujoji Juodkrantės keleivinių laivų uosto prieplaukos marina Gintaro įlankos teritorijoje žada atverti naujas perspektyvas kurorto plėtrai bei gyvavimui. Planuojama, jog projektuojamas Juodkrantės uostas talpins apie 80 įvairaus dydžio laivų

Klaipėdos uostas

ISTORINIS ĮVYKIS KLAIPĖDOS UOSTE: Akvatorijos ir įplaukos gylis pasiekė 15,5 m

2023 balandžio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. 15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu

Klaipėdos elektriniai katamaranai

KLAIPĖDA PALEIS VANDENS AUTOBUSĄ: Danės upe kursuos elektriniai katamaranai

2023 kovo 151 KomentarasPILOTAS.LT

Jau netrukus Klaipėdoje, Danės prieigose, prasidės pėsčiųjų takų ir aikštelių šalia planuojamų pontoninių prieplaukų įrengimo darbai – ruošiamasi reguliaraus susisiekimo vandens keliu startui. Planuojama, kad

images_straipsniu_foto_3466_laiva_kl_090800_e01_BRA

PUOSELĖS JŪRINĘ KULTŪRĄ: Klaipėdoje suvienys pajėgas du vasaros renginiai

2023 vasario 14Be komentarųPILOTAS.LT

Du jūrinę kultūrą puoselėjantys renginiai – Jūros šventė ir „Baltic Sail“ – šiemet sujungs savo pajėgas ir pakvies turiningam vasaros savaitgaliui prie jūros. 89-oji Jūros

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS VARTAI Į JŪRĄ: Suformuotas naujos krypties laivybos kanalas

2023 vasario 6Be komentarųPILOTAS.LT

Vienas iš svarbiausių pastarųjų metų projektų Klaipėdos uoste baigtas. Laivybos kanalas už uosto vartų į jūrą išgilintas iki 16 metrų, dalyje vidinio laivybos kanalo jau

Vitės miesto kvartalo forumas

VITĖS MIESTO FORUMAS: Tyrimo ir perspektyvų pristatymas Klaipėdoje

2023 sausio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija (LASKAO) inicijuoja ir kartu su partneriais organizuoja forumą „Klaipėdos miesto Vitės miesto kvartalo, Žiemos uosto tyrimas ir perspektyvos“. Renginyje

images_pulsas_foto_4157_uosta_kl_120700_e01_bra

ŽALESNEI LAIVYBAI KLAIPĖDOJE: Jūrų uostui paskyrė 65 mln. eurų finansavimą

2022 gruodžio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Palaikydamas žaliojo jūrų transporto kryptį Europos investicijų bankas Klaipėdos uostui skyrė 65 mln. eurų finansavimą. Finansavimas skiriamas uosto krantinėms rekonstruoti, išplėsti ir pagilinti, kad prie

Uosto direkcijos administracinio pastato konkursinis projektas „Kuršių vartai“

NAUJIEJI JŪROS VARTAI: Klaipėdoje pradedamas projektuoti Uosto direkcijos pastatas

2022 lapkričio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto konkursą šią vasarą laimėjęs architektūrinis kolektyvas imasi projektavimo darbų. Kaip praneša Klaipėdos valstybinio

Konkursinis projektas „Kuršių vartai“ (arch. G.Čaikauskas, A.Keizikas, A.Deltuva, V.Čeika, J.Augutis), 1-oji vieta, 25.000 eurų premija.

LAIMĖJO „KURŠIŲ VARTAI“: Išrinkta geriausia naujosios Uosto direkcijos būstinės idėja

2022 rugpjūčio 25Be komentarųPILOTAS.LT

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Klaipėdos Uosto direkcijos administracinio pastato architektūros idėjų konkurse išrinktas laimėtojas. Po daugiau nei mėnesį trukusio darbų viešinimo, viešojo

Nemunas

KITAM KRANTE: Bandymas sugrąžinti Kauno krantams upių kultūros tėkmę

2022 birželio 20Be komentarųPILOTAS.LT

„Kitam Krante“ – tai visą vasarą truksiantis unikalus bandymas sugrąžinti miesto krantams upių kultūros tėkmę, kuri sustojo praėjusiame amžiuje po šimtmečius trukusios turtingos Kauno uostamiesčio

Klaipėdos uostas

KLAIPĖDOS UOSTO KONKURSAS: Varžosi 5 architektūrinės idėjos

2022 birželio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos uostas planuoja plėtrą – ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas. Savo konkursines architektūrines

Smiltynės perkėla

KELTAIS Į NERINGĄ: Užbaigtas Smiltynės krantinės rekonstrukcijos 1-asis etapas

2022 gegužės 30Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš prasidedant naujam sezonui, užbaigtas Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje rekonstrukcijos 1-asis etapas. Čia jau švartuojami AB „Smiltynės perkėlos“ keltai, užtikrinantys susisiekimą su Kuršių nerija. 1-ojo

Nemunas

GAIVINAMA KROVININĖ LAIVYBA: Nemune naudos elektrinį vilkiką

2022 gegužės 20Be komentarųPILOTAS.LT

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse. Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos