Kauno savivaldybės administracijos paskelbtas nevykęs konkursas Kauno miesto prekės ženklui ir šūkiui sukurti sulaukė logiškos pabaigos – baigėsi niekuo. Neprofesionalus ir merkantiliškas viešųjų pirkimų konkursas, kurį reklamuojant skelbta, jog bus sukurtas stebuklingas burtažodis visiems Kauno gyvenimo atvejams, sulaukė vos 10 projektėlių iš kurių vertinimo komisija galiausiai neišdrįso išrinkti vienintelio, galinčio tapti Kauno miesto vėliava.
Komplikuotam, pagal painiausias viešųjų pirkimų tradicijas suorganizuotam konkursui, trūko elementarios nuovokos ir supratimo, ką ir kokiu tikslu ketinama išrasti. Galbūt todėl konkurse dalyvavę rinkodarininkai nesikankino dėl idėjų ir pasiūlė tai, ką paprastai siūlo nesugebančiam suformuluoti užduoties užsakovui – neutralų, be aiškesnių bruožų, lengvai kramtomą popsą.
Nenuostabu, kad menkai Kauną pažįstantys rinkodarininkai banaliai subendravardiklino miestą iki pirmosios pavadinimo raidės „K“, o dar menkiau miestą gerbianti valdininkų sudaryta projektų vertinimo komisija, kontraceptiškai pasirinko neutraliąją „K“, kaip mažiausiai pavojingą.
Miestas buvo viešai pažemintas. Komentarai žiniasklaidos erdvėje akivaizdžiai bylojo, kad kauniečiai nė neketina tapatintis su reklamos liūtų „Publicum Group“ dukterinės agentūros „Love agency“ pasiūlytu beveidžiu ir, švelniai tariant, neoriginaliu logotipu, tarsi pasiskolintu iš nurodomųjų kelio ženklų katalogo. Ir nors (kažkodėl paslaptyje laikoma) konkurso komisija, Kauno savivaldybės tinklapyje lapkričio 22 dieną paskelbė konkurso projektų eilę, tačiau vėliau, susilaikė nuo visiškos diskreditacijos ir nutarė niekam iš konkursinių pasiūlymų neskirti pirmosios vietos. Nepadėjo netgi „Love agency” kūrybos direktoriaus Tomo Ramanausko išvedžiojimai žiniasklaidoje, esa „K” ženklas yra be galo universalus ir pritaikomas bet kuriai spalvai, vietai ar tikslui.
Negalutiniais duomenimis, konkurso komisija nutarė 10.000 Lt premijų biudžetą paskirstyti trims konkursiniams projektams – jau minėtam projektui „K” („Kaunas sugrįžta") ir trečiąsias vietas užėmusiems projektams „Mažas teatras" ir „Kaunas mano miestas". Likusieji konkursiniai pasiūlymai išsirikiavo šitaip: 4.„Kauno ąžuolai", 5.„Tautiškiausias miestas", 6.„Tikroji Lietuva", 7.„Kauno miesto paveikslas", 8.„Palemonas", 9.„Opus dei", 10.„Geram miestui – gerą įvaizdį".
Vilmantas Rutkauskas
( 2011-12-08 )
Jėginis ženklas galėtų išlikti STUMBRAS (tik ne kažkoks sulysęs ir su įsmeigtu žydkrikščionišku kryžium į galvą).
Jis galėtų būti Kauno pilies fone (tik ne dabartinėje – krikščionių, kryžiuočių darbo tęsėjų, modernizuotoje).
Tomas Ramanauskas
( 2011-11-29 )
Norėčiau pilnus alternatyvaus konkurso pasiūlymus pamatyti, galėčiau tiksliau įvertinti. Bet keletas jų yra grafiškai nepriimtini, nes visiškai senamadiški, atsilikę nuo laiko. Kai kurių šūkiai gadina reikalą – jie tušti arba per daug pažadantys, ko miestas negali išpildyti. (15min.lt )