46_panevezio_arena_46_panevezio_arena_top

PANEVĖŽIO KARUSELĖ //CIDO ARENOJE SUKASI PRAMOGOS DVIRAČIAI IR KREPŠINIS

Pastaraisiais metais dygstančios naujos arenos Lietuvoje jau tapusios beveik įprastu reiškiniu, tačiau didelis visuomeninis statinys kiekvieno miesto gyvenime tampa įvykiu. Paskui Vilnių bei Šiaulius įsigyti nuosavus vartus į sporto ir pramogų pasaulį suskubo Panevėžys. Areną jam suprojektavo vilniečių architektūrinis kolektyvas „Forma“, o pastatė Panevėžio statybos trestas.

7.000 vietų apskrito tūrio Panevėžio arena (arch. S.Mikštas, A.Bakšys ir kt.; konstr. A.Ražaitis), vos atsidariusi, pakeitė ne tik pačios Aukštaitijos sostinės, bet ir visos Lietuvos sporto bei pramogų žemėlapis

ARENA – MIESTO GARBĖS REIKALAS

Kad, be duonos, reikia ir žaidimų, Lietuva, atrodo, suprato ne per seniausiai. Taigi spėriai imtasi kiekviename didžiajame šalies mieste statyti šiuolaikiškas sporto ir pramogų arenas. Sąlygos tam palankios, mat sporto ir pramogų arenų statybą iš dalies finansuoja Europos Sąjungos struktūriniai fondai, remia ir mūsiškė Vyriausybė. Negana to, Lietuvoje suplanuotas 2011-ųjų metų Europos vyrų krepšinio čempionatas šioms statyboms suteikė dar ir patriotinio gylio. Todėl, turėti areną – ne tik istorinis šansas, bet ir kiekvieno save gerbiančio miesto reikalas. Aukštaitijos sostinė – ne išimtis.

Svarbu, kad arena būtų ne tik universali, bet ir savita. Spalio pabaigoje Panevėžyje pradėjusios veikti arenos išskirtinis bruožas – tarptautinius standartus atitinkantis dviračių trekas. Arenos architektas Saulius Mikštas „Statybų pilotui“ sakė, kad šis praktikoje gana retas komercinės arenos komponentas pastebimai įtakojo visą pastato projektą. „Treko elipsė buvo savotišku projekto atspirties tašku – kartu su gana ankštu sklypu ji labiausiai ir nulėmė pastato tūrį, architektūrą“, – teigė jis. Taigi prieš 4 metus Panevėžio arenos architektūrinį konkursą laimėjusiems „Formos“ architektams projektuojant nebuvo ko blaškytis.

Vienai didžiausių šalies rangos bendrovių – Panevėžio statybos trestui – pastatyti 7.000 vietų areną užtruko vos pusantrų metų. 110 milijonų litų atsiėjusiam pastatui lėšų skyrė Vyriausybė, Europos Sąjungos struktūriniai fondai ir Panevėžio miesto savivaldybė. Pagal architektų S.Mikšto ir A.Bakšio (konstruktorius A.Ražaitis) projektą kultūros ir poilsio parko teritorijoje pastatytai arenai panevėžiečiai suteikė sulčių rinkoje gerai žinomą „Cido“ vardą.

DYDŽIU PRANOKSTA „SIEMENS’Ą“

„Cido“ arena pakeitė ne tik Panevėžio, bet ir visos Lietuvos sporto bei pramogų žemėlapį. „Rubicon’o“ grupei priklausančios pramogų kompanijos „Seven Entertainment“ valdomoje arenoje per sporto varžybas telpa apie 5.500 žiūrovų, o per koncertus – apie 7.000. Joje gali vykti krepšinio ar kitų komandinių salės sporto šakų varžybos, cirko pasirodymai ir, žinoma, dviratininkų varžybos. Koncertų scena gali būti statoma tiek viename iš ovališkos arenos taurės galų, tiek ir šone (pavyzdžiui, jei koncertui reikia labiau kamerinės aplinkos). Panevėžio arenos operatorė „Seven Entertainment“, „Statybų piloto“ žiniomis, per metus joje tikisi surengti 50–60 renginių ir sulaukti 150.000 lankytojų ne tik iš Panevėžio. Beje, dėl arenos „taurėje“ įkomponuoto dviračių treko arenos tūris yra net ketvirtadaliu didesnis už Vilniaus „Siemens’ą“, kuriame žiūrovų telpa bemaž 2 kartus daugiau – 12.000.

Apskrito plano 28 metrų aukščio 23.500 m² ploto statinys ne tik iš karto tapo Panevėžio pramoginių renginių „epicentru“, bet ir architektūriškai pabrėžė Parko ir Nemuno gatvių sankryžos kampą, tapo čia besikuriančio poilsio ir pramogų komplekso dominante. Pasak architekto S.Mikšto, iš pradžių areną ketinta statyti kiek kitoje teritorijos vietoje, tačiau prieš 4 metus įvykęs arenos architektūrinis konkursas atskleidė, kad didžiausiam sporto ir pramogų parko pastatui geriausia vieta arčiausiai gatvių sankirtos.

Architekto S.Mikšto teigimu, sporto ir pramogų rūmai kartais tampa ne vien architektūriniu orientyru, bet ir savotišku miesto simboliu. „Projektuodami mes sau tokio tikslo nekėlėme, tačiau norėjome, kad pastatas būtų ne anonimiškas, o tapatus miestui“, – prisipažino autorius.

CHAMELIONIŠKA IŠORĖ GELBĖJA

Panevėžio sporto ir pramogų arenos architektūra iš išorės sukurta daugiausia lenktomis „chameleoniškų“ aliuminio plokščių plokštumomis ir 4 betoninėmis laiptinėmis. Stiklo, betono ir metalinių plokščių atspalvių (nuo rausvo iki žalsvo) arena kontekste išsiskiria apvalia forma ir dideliu tūriu, tačiau „neišsišoka“ savo spalva ar ryškesne architektūrine kalba. Dėl prigesintos pilkšvos koloristikos bei betono laiptinių ji kažkaip dera tame sovietinių daugiabučių kontekste. Architektas S.Mikštas „Statybų pilotui“ sakė, kad fasadams pasirinkęs „Alucobond’o“ plokštes, gerokai rizikavo, mat rinkosi pagal mažą pavyzdėlį. „Tačiau ši medžiaga mūsų nenuvylė“, – džiaugėsi architektas. Plane kas 90laipsnių įrengtos 4 laiptinės pagal autorių sumanymą architektūriškai akcentuotos, todėl pastato struktūrą gana lengva suvokti. Arenos architektūrinis pavidalas iš toli solidžiau atrodo dar ir dėl išgaubto stogo.

Vis dėlto neaišku, kaip šis didelis, bet architektūriškai nuosaikus statinys kontekste atrodys, jei greta iškils spalvingesni pastatai, o renovuoti daugiabučiai taps ryškesni. Jau ir dabar savo spalva areną „perrėkia“ pašonėje stovintis ryškiai raudonas sporto ir laisvalaikio centras „Impuls“. Beje, būtent pastatų architektūrinės dermės, atrodo, labiausiai ir trūks Panevėžio poilsio ir pramogų parkui, kuriamam Parko ir Nemuno gatvių sankirtoje. Vaizdą gadina ir arenos užpakalinėje pusėje atsainiai priblokuotas vienaukštis priestatas, skirtas arenos administracijai bei techninėms patalpoms.

VIDUJE PAPRASTA IR AIŠKU

Daugiafunkcinėje sporto ir pramogų arenoje integravus 250 metrų ilgio dviračių treką, ne tik gerokai išsiplėtė pastato tūris – projekto autoriams teko žymiai daugiau pasukti galvas, kaip suderinti vidaus funkcinius ryšius. S.Mikšto vadovaujamam kolektyvui vis dėlto pavyko suprojektuoti aiškią arenos vidaus struktūrą. Jos pagrindinis įėjimas, kaip ir dera, atgręžtas į intensyvių Panevėžio gatvių sankryžą, nuo kurios į renginius ateina didžiausias pėsčių lankytojų srautas. Atskiri VIP klubo lankytojų ir arenos administracijos įėjimai čia įrengti iš šono, nuo parkingo pusės. Dalyviams bei arenos ūkinėms reikmėms skirtas nuošaliausias pastato įėjimas užpakalinėje pastato dalyje. Pro pagrindinį įėjimą lankytojai iškart patenka į vestibiulį su drabužinėmis, barais, san. mazgais. Į išorę orientuoto gatvės lygio erdvę siauriausiose vietose išplečia stiklinės vitrinos, pro kurias atsiveria aplinkos vaizdai – deja, daugiausia parkingo bei daugiabučių kvartalo fragmentai. Beje, pro stiklo sienas šis aukštas vakaro renginių metu gerai matomas ir iš lauko. Iš pastato pirmo aukšto požeminėmis perėjomis (jų prireikė dėl treko) patenkama į arenos parterį, kuriame įrengiamos kilnojamosios tribūnos. Techninę priežiūrą čia užtikrinti padeda specialiai „išimamas“ dviračių treko segmentas.

Į antrąjį bei trečiąjį arenos lygius pakylama betono ir stiklo laiptinėmis ar liftais. Šiedu pastato lygiai, skirtingai nei apatinis, orientuoti ne į pastato išorę, o į vidų. Iš antrojo lygio holų, kuriuose per renginius veikia barai, patenkama į didžiąją dalį už treko įrengtų stacionariųjų tribūnų. Arenos trečiojo lygio viena pusė skirta daugiausia 16 VIP ložėms (256 vietos), o kita – vietas išsipirkusiems „Blomberg’o“ klubo lankytojams. Per renginius arenoje iš viso veikia 10 barų – 6 greitojo maitinimo, 3 gėrimų ir vienas VIP’o.

OLIMPINĖ DVIRATININKŲ KALVĖ

Universalios sporto ir pramogų arenos su dviračių trekais pasaulyje projektuojamos gana retai. Mat tokia arena būna ne tokia komerciškai racionali, ne tokia patogi daugeliui kitų renginių, didesnį pastatą brangiau ir sudėtingiau eksploatuoti, galiausiai dviračių trekas – specifinis technologiškai sudėtingas įrenginys. Taigi „Cido“ arenos projektuotojai nuo pat pradžių konsultavosi ir bendradarbiavo su kompanijos „SportBau“ specialistais iš Vokietijos. Viena žymiausių šios srities pasaulio kompanijų yra suprojektavusi ir realizavusi per 120 dviračių trekų, tarp kurių – Berlyno, Romos, Meksiko, Miuncheno, Seulo olimpiniai trekai. Olimpinius reikalavimus atitinka ir „Cido“ arenos trekas, kuriame jau treniruojasi jaunieji dviratininkai ir net Lietuvos moterų rinktinės dviratininkės. Beje, dviračių varžybas Panevėžyje gali stebėti 3.100 šios sporto šakos gerbėjų.

S.Krupeckaitės auksiniai rezultatai pasaulio dviračių treko taurės varžybose Kolumbijoje tik dar labiau patvirtina, kad arena su treku Lietuvoje turi prasmės. Iki šiol gerais dviratininkais, bet ne jų sporto baze garsėjusi Lietuva pagaliau turi tarptautinio lygio sąlygas ugdyti jaunajai treko dviratininkų kartai (daug geriausių šalies dviratininkų išugdyti būtent Panevėžyje), taip pat – rengti aukščiausio lygio dviračių treko varžybas. Tuo labiau kad tokio lygio dviračių treko nėra visame Baltijos regione.

ARCHITEKTŪRĄ ATSKIEDĖ

Beje, funkciškai arenos struktūrą gerokai komplikavęs sidabrinės pušies lentų trekas kartu parūpino netipinį išplanavimą ir toli gražu neklaustrofobišką vidų. „Cido“ arenos plieno konstrukcijų stogas perdengia net 120 metrų skersmens bekolonę erdvę – ko gero, didžiausią Lietuvoje.

Projekto autoriai ne tik išorėje, bet interjere nevengė palikti atvirų betono sienų – kartu su apdailos medžiagomis taip išgautas gana vientisas koloritas. Architektas S.Mikštas sakė, kad holų grindų danga, laiptų antpakopiai ir kai kurie kiti vidaus apdailos elementai buvo įrengti „paskutinę minutę“, mat panevėžiečiai ketino šiek tiek sutaupyti.

Architektams nepavyko suvaldyti ir bendrųjų erdvių estetikos – barų prekystaliai, vestibiulio baldai ir pan. neturi nieko bendra su architektūrine koncepcija. Vestibiulio erdvę per daug „spaudžia“ ir technines komunikacijas dengiančios ažūriškos lubos. Projekto autoriams, atrodo, nepavyko „sustyguoti“ ir reklamos reikalų. Ypač atsitiktinai atrodo ir virš pagrindinio įėjimo bei kasų šviečiantis „Cido“ logotipas.

ŠIAULIŲ ARENAI NEPRILYGO

Nors architektūrinių pastangų būta, vis dėlto Panevėžio arena, Šiaulių arenai (arch. E.Miliūnas, A.Bublys, L.Tuleikis, G.Balčytis ir kt.) architektūrine kultūra neprilygsta. Ji pagrįsta ir skirtinga funkcine filosofija. Kitaip nei Šiaulių arena, Panevėžio arena didžiąją laiko dalį būna uždaryta, „negyva“, nes atidaroma tik specialiai renginiams (dar – dviratininkų treniruotėms). Vietos gyvenimas paprastai verda tik prie sankryžos įsikūrusiame parduotuvių kompleksiuke, kur veikia ir improvizuotas turgelis. Kasdieniniam naudojimui skirti kiti kuriamo poilsio ir pramogų parko statiniai – jau metus veikiantis sveikatingumo centras „Impuls“ bei už jo numatyti ledo rūmai ir dengtas maniežas. Arena vis dėlto turėtų išlikti svarbiausia šio komplekso dalimi tiek architektūriškai, tiek funkciškai – kaip savotiška Panevėžio poilsio ir pramogų parko ašis. Deja, iš esamų pastatų bei vietos detaliojo plano jau dabar matyti, kad architektūriškai vientisą pavidalą čia realizuoti bus vargu ar įmanoma.

PATIRTĮ PANAUDOJO KLAIPĖDOJE

„Formos“ architektų kolektyvas Panevėžio arenos projektavimo patirtimi jau spėjo pasinaudoti – kartu su „Miestprojektu“ prieš metus laimėjęs konkursą, ką tik parengė Klaipėdos universalios sporto ir pramogų arenos techninio projekto architektūrinę dalį. Pasak architekto S.Mikšto, panašios žiūrovų skaičiumi (apie 7.500) Klaipėdos arenos projekto architektūrinė idėja nuo Panevėžio arenos gerokai skiriasi. „Panevėžio arenos projekto pagrindas – griežta geometrija, o uostamiesčio arenos architektūrai norėjome suteikti marinistinį charakterį“, – sakė architektas. Beje, Klaipėdos arena – vienintelė dar nepradėta statyti iš arenų, kurias Lietuva privalo turėti 2011-ųjų Europos krepšinio čempionatui.

PANEVĖŽIO UNIVERSALI SPORTO ARENA

Parko g. 12, Panevėžys

Užsakovas:Panevėžio miesto savivaldybės administracija. Projektuotojas:UAB „Forma“. Autoriai: Saulius Mikštas, Andrius Bakšys. Architektai: Elvita Byčiūtė, Olegas Tiuliakovas, Andrius Zanevičius, Deimantė Narbutaitė. Konstruktoriai: UAB „Ribinis būvis“ (PDV A.Ražaitis). Specialiųjų dalių projektavimas ir ranga:UAB „Yglė“ – vėdinimas, vėsinimas, šildymas; UAB „Audiotonas“ – įgarsinimas; UAB „FiatLux“ – elektrotechnika, priešgaisrinė signalizacija; UAB „Santeka“ – vandentiekis ir nuotekos; UAB „Fima“ – apsauginė signalizacija, vaizdo stebėjimo sistema; UAB „Elsis biuro sistemos“ – kompiuteriniai ir telefoniniai tinklai; UAB „GB technologijos“; UAB „Šiaulių Rymonta“ – lauko ryšių tinklai; UAB „Koncepcija“ –  gaisrinė sauga. Gen. rangovas: AB Panevėžio statybos trestas. Parametrai: 235.00 m², 252.000 m³, apie 110.000.000 Lt. Datos: konkursas 2004 m.; projektavimas 2007–2008 m.; statyba 2007–2008 m.

Konstrukcijos:pagrindinių laiptinių sienos, arenos salės sienos, keturių lygių perdangos, perdangų rygeliai, kolonos – monolitinis gelžbetonis; laikančiosios stogo santvaros, sijos, ryšiai – metalo konstrukcijos. Tribūnų – „L“ formos gelžbetonio sijos (UAB „Markučiai“).Apšiltinimas: II, III ir IV lygių sienos – „sandwich“ aliuminiai paneliai (UAB „Metalplast Vilnius“). Fasadai: aliuminio vitrinos su stiklo paketais, aliuminio plokštės „Alucobond“ (UAB „Kompozicinės plokščių sistemos“). Stogas: apšiltinimas – akmens vata „Paroc“; stogo danga – prilydomoji „Icopal“ (UAB „Ikoda“).Stoglangiai: automatinio atsidarymo (UAB „Ikoda“).

Vitrinos:itališkos berėmio stiklo „Casma“ (UAB „VBH Vilnius“).Durys: metalinės – UAB „Šiaulių Tauro detalės“, medinės – vokiškos. Architektūrinis fasadų apšvietimas: „Thorn Lighting“. Šildymas:orinis (šildytuvai „Eurohit“) – UAB „Yglė“, centrinis (radiatoriai), elektrinis. Vėdinimas: rekuperacinė sistema su šildymu/vėsinimu (UAB „Amalva“, UAB „Yglė“). Kondicionavimas:kondicionieriai – freoniniai; kaloriferiai įrengti vėdinimo kamerose; šaldymo mašinos „Clint“ ir „Hokaido“ (Italija) – UAB „Yglė“. Liftai: „Schindler“, (Vokietija; UAB „Kauno liftai“). Automatika: automatika, elektra, apšvietimas „Siemens“ (UAB „Fiat Lux“); įspėjimo apie gaisrą ir evakuacijos valdymo sistema (UAB „Audiotonas“). Ryšiai: 104 abonentų telefonų stotis „Alcatel lucent“ (Prancūzija) – UAB „Elsis biuro sistemos“; silpnųjų srovių, kubo, švieslenčių sistemos, dviračių treko automatika – UAB „Fima“. Garsas: UAB „Audiotonas“. Akustika: „Martin Audio“ (Anglija), AMC (Lietuva); kompiuterizuota garso valdymo sistema – „AV Digital“ (Austrija); „BIAMP“ (JAV); garso stiprintuvai – „Martin Audio“ (Anglija), „Bitner Audio“ (Austrija).

INTERJERAS

Lubos:akustinės (UAB „Saint-Gobain“). Grindys: pramoninės liejamosios grindys „Acrylicon“, VIP patalpose – kiliminė danga, rūbinėse – „Forbo“ danga. Laiptai: kaučiukiniai antpakopiai – UAB „Medžio apdaila“, „Libros“ grupė. Baldai, ekspozicinė ir prekybos įranga: UAB „Ergolain grupė“. Šviestuvai: UAB „Fiat Lux“. Reklama ir vizualinė informacija:UAB „RGC“. Architektūrinės koncepcijos realizavimas: 90 proc.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

arena_pn_081100_e03_bra

INVESTICINIAI PLANAI PANEVĖŽYJE: Kurs socialines dirbtuves ir modernizuos areną

2024 kovo 6Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžys planuoja įgyvendinti kelis naujus investicinius projektus. Numatoma sutvarkyti Aukštaitijos sostinės centre esančias pasirinktas patalpas ir jas pritaikyti socialinėms dirbtuvėms bei atnaujinti ir modernizuoti „Kalnapilio“

harmo_pn_240300_e01_xxx

PANEVĖŽYJE KURIASI HARMONIJOS MIESTAS: Statomas greičiau nei planuota

2024 kovo 5Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžys sėkmingai įgyvendina modernaus kompleksinių paslaugų centro negalią turintiems vaikams ir jų šeimos nariams „Harmonijos miesto“ statybos projektą. Pastatas jau pastatytas, anksčiau nei planuota, pradėti

muzie_pn_240200_e01_xxx

„STASYS MUSEUM“ ATSIVERIA: Paaiškėjo S.Eidrigevičiaus menų centro atidarymo data

2024 vasario 26Be komentarųPILOTAS.LT

Bemaž 4.000 m² ploto naujasis Aukštaitijos sostinės kultūros ir meno traukos objektas – „Stasys Museum“ – atsidaro. Stasio Eidrigevičiaus kūrybai pristatyti skirtas menų centras visuomenei

semc_pn_240200_tit_xxx

SEMC PLANUOJA PREMJERĄ: Panevėžyje užbaigtas statyti S.Eidrigevičiaus menų centras

2024 vasario 20Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje ką tik užbaigtas statyti Stasio Eidrigevičiaus menų centras. Planuojama čia eksponuoti ne tik menininko dovanotą miestui kūrinių kolekciją, bet ir kitą modernią ir šiuolaikinę

tekstiles-meno-paroda-skietas_krastas

DEŠIFRUOTI TEKSTILĖS KODĄ: Panevėžio miesto dailės galerijoje – 46 autorių kūryba

2024 vasario 13Be komentarųPILOTAS.LT

Aukštaitijos sostinėje atidaroma šiuolaikinės tekstilės meno  paroda „S/Kietas K/Raštas“. Parodoje pristatoma 46 autorių kūryba. Vasario 14 dieną (trečiadienį) 17 val. Panevėžio miesto dailės galerijoje (Respublikos

Wolves

„WOLVES“ STATYS TRENIRUOČIŲ CENTRĄ: Arenoje sutilps per 1.200 žiūrovų

2024 vasario 2Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus krepšinio klubas „Wolves“ prie sostinės oro uosto plečiamame verslo centre, „AeroCity“ miestelyje statys naują treniruočių centrą su 1.200 žiūrovų sale. Planuojama, jog pastarasis pradės

Panevėžio kultūros centras

SULAUKS REKONSTRUKCIJOS: Pribrendo atnaujinti Panevėžio kultūros centrą

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

Aukštaitijos sostinėje nuosekliai atnaujinamos viešosios erdvės, visuomeninės paskirties objektai, kultūros įstaigos. Žadama, kad rekonstrukcijos čia pagaliau sulauks ir viena didžiausių miesto kultūros įstaigų – pačioje sovietmečio

manie_pn_240100_e02_xxx

PIRMAS REGIONE: Panevėžyje bus statomas futbolo maniežas

2024 sausio 23Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje bus statomas futbolo maniežas – Aukštaitijos sostinės savivaldybė jau pasirašė maniežo įrengimo darbų rangos sutartį su UAB „Sversa“, neseniai laimėjusia konkursą. Tai bus pirmas

lietuvos-spaudos-fotografija-2023

LIETUVOS SPAUDOS FOTOGRAFIJA 2023: Panevėžyje atidaryta finalininkų paroda

2024 sausio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje pradėjo veikti  nacionalinio konkurso „Lietuvos spaudos fotografija 2023“ finalinių darbų paroda. Speciali komisijai jai atrinko 80 pavienių nuotraukų bei 5 fotoreportažus bei fotoistorijas. VERTINO

Kelias į Europos Sąjungą

KELIAS Į EUROPOS SĄJUNGĄ: Archyvinių fotografijų paroda Panevėžio miesto dailės galerijoje

2024 sausio 11Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžio miesto dailės galerijoje atidaroma paroda „Lietuvos kelias į Europos Sąjungą: istorinis apsisprendimas“. Renginyje dalyvauti ketina Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega ir kiti

kniau_pa_231000_e02_xxx

NATŪRALIAM GROŽIUI: Panevėžyje baigtas Kniaudiškių parko projekto 1-asis etapas

2023 spalio 31Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje atsiveria dar viena rekreacijai skirta erdvė – baigtas įgyvendinti Kniaudiškių parko projekto 1- etapas. Naujasis, etapais kuriamas parkas, netradicinis – nesukultūrintas – jame atsiskleis

Stasys Museum

STASYS MUSEUM: Pristatytas naujas S.Eidrigevičiaus muziejaus vizualinis identitetas

2023 spalio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje besikuriantis Stasio Eidrigevičiaus menų centras nuo šiol vadinasi „Stasys Museum“. Naujasis vizualinis identitetas bei pavadinimas praėjusį savaitgalį pristatytas meno mugės „ArtVilnius’23“ lankytojams. SIEKIAMA BETARPIŠKO

marija-sileikaite-cicirkiene_luponiai_-siauliu-rajonas_-2018

ODĖ LIETUVOS MIESTELIAMS: Paroda Panevėžio miesto dailės galerijos skyriuje

2023 spalio 2Be komentarųPILOTAS.LT

Marija Šileikaitė-Čičirkienė jau 15 metų fotografuoja Lietuvos miestelius. Fotomenininkės nedomina nudailinta miestelių tikrovė, ji ieško netikėtų objektų, personažų, istorijų, kuriuose persipina praeitis ir dabartis, vedančios

Panevėžio tarptautinis keramikos simpoziumas

KERAMIKOS SIMPOZIUMO KULMINACIJA: Panevėžyje atidaroma tarptautinė paroda

2023 rugsėjo 29Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Panevėžio miesto dailės galerijoje atidaroma XXIV Panevėžio tarptautinio keramikos simpoziumo paroda. Simpoziume dalyvauja 8 keramikai iš Lietuvos, Brazilijos, Jungtinės Karalystės, Lenkijos, Ukrainos, Taivano ir

Panevėžio stoties statyba

BETONINĖ PANEVĖŽIO SKRAISTĖ: Įpusėjo autobusų stoties statybos darbai

2023 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje įpusėjo itin laukiamos autobusų stoties statybos darbai. Projektuodamas stoties pastatą architekto Rolando Paleko kolektyvas stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Savo išorinį pavidalą

Panevėžio gamtos mokykla / buv. advokato Česlovo Petraškevičiaus vila

PAVELDO DIENOS PANEVĖŽYJE: Ryškiausiai aidės medinės architektūros akordas

2023 rugsėjo 11Be komentarųPILOTAS.LT

Nuo rugsėjo 10 iki 16 dienos vyksta kasmetinė Europos paveldo dienų savaitė, kurios šių metų tema – „Gyvasis paveldas: meistriškumo laboratorija“. Panevėžyje jos nuaidės su

Šamotinis molis

DIDELIO MASTELIO IDĖJOMS: XXIV Panevėžio tarptautinis keramikos simpoziumas

2023 rugpjūčio 28Be komentarųPILOTAS.LT

Rugsėjo pradžioje Panevėžyje rengiamas tradicinis tarptautinis keramikos simpoziumas. Renginyje šįkart dalyvaus ir iš šamotinio molio kurs 8 Lietuvos bei užsienio šalių menininkai. Vyks nemokami renginiai.

Rail Baltica stotis

„RAIL BALTICA“ STOTIS PANEVĖŽYJE: Naujos perspektyvos urbanistinei plėtrai

2023 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Šiuo metu Aukštaitijos sostinės visuomenei pristatomos 3 europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtros alternatyvos. Kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto

Tauragės daugiafunkcinė arena

IŠ KETVIRTOJO KARTO: Šiemet prasidės Tauragės multifunkcinės arenos statybos

2023 rugpjūčio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Tauragėje pagaliau pajudės multifunkcinės arenos reikalai – pagaliau pasirašyta statybų sutartis. Darbus pradėti planuojama jau šiais metais. Tauragės sporto ir pramogų arenos statybų konkursas įvyko

Harmonijos miestas

STATYS „HARMONIJOS MIESTĄ“: Panevėžyje iškils negalią turinčių vaikų centras

2023 rugpjūčio 1Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje netrukus prasidės „Harmonijos miesto“ statybos darbai. Šis projektas skirtas įvairių raidos sutrikimų turintiems vaikams ir jų šeimoms. PASKIRTAS BEVEIK 29 ARŲ SKLYPAS Kaip praneša

railba_pn_230700_e02_xxx

„RAIL BALTICA“ PANEVĖŽYJE: Rengiami susitikimai su visuomene ir viešas pristatymas

2023 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Iki pat rugpjūčio vidurio planuojami papildomi susitikimai su Panevėžio vietos seniūnijomis, kurių metu gyventojai bus supažindinami su parengtais europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ plėtros Panevėžio

"Aukštaitijos" rekonstrukcija

PANEVĖŽYJE ŪŽIA STATYBOS: Įpusėjo sporto ir sveikatinimo centro „Aukštaitija“ rekonstrukcija

2023 liepos 25Be komentarųPILOTAS.LT

Aukštaitijos sostinėje neblėsta svarbių visuomeninių objektų statybų įkarštis. Čia jau baigiamas Stasio Eidrigevičiaus menų centras SEMC (arch. „Implmnt Architects“), o įpusėjo ne tik naujosios autobusų

Panevėžio autobusų stotis

VIENAS LAUKIAMIAUSIŲ PANEVĖŽYJE: Ryškėja naujos autobusų stoties kontūrai

2023 liepos 24Be komentarųPILOTAS.LT

Panevėžyje ryškėja vieno laukiamiausių Panevėžio projektų – miesto autobusų stoties – kontūrai. Šio mėnesio pabaigoje bus baigtas stoties vidinių betoninių sienų įrengimas, ruošiamasi betonuoti laukiamojo

Juozas Lukša-Daumantas

LAISVĖS ARCHITEKTAS: Panevėžyje atidaroma J.Lukšai-Daumantui skirta paroda

2023 liepos 13Be komentarųPILOTAS.LT

Rytoj Panevėžio kraštotyros muziejuje atidaroma paroda „Laisvės architektas“. Paroda skirta Juozo Albino Lukšos (Daumanto) 100-osioms gimimo ir 70-osioms žūties metinėms paminėti. Architektas J.A.Lukša (geriausiai žinomas

Panevėžio dailės dienos

PANEVĖŽIO DAILĖS DIENOS: Jubiliejinė Aukštaitijos sostinės dailininkų paroda PAN 55-45

2023 birželio 21Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Panevėžyje atidaroma jubiliejinė Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) Panevėžio skyriaus paroda. Paroda pristato 45 skyriaus dailininkų 5 pastarųjų metų kūrybą. Birželio 21 dieną (trečiadienį) 17